Ville Vera Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Jenta mi har fått mme helt siden hun var 2 mnd gammel, og er nå 5. Utolmodig sjel som vi måtte finne en enkel løsning på, så vi laget klar melka og satte den i kjøleskapet. Deretter varmet vi den i micro. Mye snakk om både å lage mme på forhånd og å varme i micro, men. Når vi varmet melka opp i micro, spiste hun 150ml hver time! Og da var hun faktisk skrubbsulten! Da vi begynnte og bare varme opp vannet i micro og ta pulver i etterpå, så ville hun ha ca 140ml hver 3 time. Spekulerte mye på dette om hvorfor hun spiste så mye, men nå fant jeg det ut! Skulle bare dele dette med dere.
mamma'n til knerten Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Oi, er det flere som har opplevd dette?? Er jo noe å tenke på!
Ville Vera Skrevet 27. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2008 Var på helsestasjonen etter råd, det eneste de sa var att jeg burde introdusere fast føde. Men jammen hjalp ikke det heller... Håper dette kommer til nytte for noen av dere : )
3-prinser Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Har hørt noe om at næringstoffene i melka brytes ned ved oppvarming i microen. Er vel derfor hun spiste så mye og ofte. Jeg varmer vannet først og har i pulver etterpå, sånn som du gjør det nå. Har alltid gjort det sånn jeg.
Labambie Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Nei,næringsstoffene brytes ikke ned i mikro.. Man trodde dette før, men det har blitt motbevist. Det er kun om man varmer opp over 60 grader at proteinet vil skille seg og da blir næringen dårligere. Men oppvarming i mikro er ufarlig.
3-prinser Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Da henger jeg visst litt etter jeg da, siden jeg ikke har fått med meg det. Beklager. Hører jo så mange forskjellige ting over tid.
2hærligegutter Skrevet 28. september 2008 #7 Skrevet 28. september 2008 Sorry men jeg skjønte ikke det jeg da. Hun spiste 150 ml når melka ble varmet i micro, og 140 ml når kun vannet ble varmet. Hva er bra med det. Det er sikkert jeg som er sokk dum, men skjønte det bare ikke
2hærligegutter Skrevet 28. september 2008 #8 Skrevet 28. september 2008 å ok nå så jeg det. 150 ml hver time. Så ikke den jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå