iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 fall på isen for nesten 2 år siden. Greier ikke bøye hodet fram/bak uten at det gjør vondt... Noen andre som har erfaring med diverse behandlingsformer ?? Har ikke oppsøkt kiropraktor,lege eller naprapat ennå, men vurderer sterkt å gjøre det nå snart !!
Sjokoladekaka Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Eg brukar kiropraktor ved nakke/rygg-smerter. Det hjelp alltid:) Legen vil vel gje deg smertestillande, og/eller sende deg til røntgen. Kiropraktoren er eigentleg den som fiksar årsaken til plagene. Naprapat har eg liten erfaring med.
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 27. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2008 Okaj. Må man ha henvisning fra fastlege for å få time hos en kiropraktor eller ? Skulle vel ha gått for lenge siden...men har ikke giddet å gå til lege for å klage over nakken. Men gidder ikke gå å ha vondt i nakken 4 ever heller =) Takk for svar =)
Sjokoladekaka Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Nei, du kan ringe direkte til kiropraktoren:) Du skulle helst ha gått med ein gang det skjedde.
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 27. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. september 2008 Okaj, da gjør jeg det =) Ja, skulle ha gjort det. Men jeg tenkte at jeg skulle gi det ei lita tid da...men så har det visst gått litt lengre tid enn jeg hadde forventet... Håper nakken blir bra, på tross av at jeg har veeentet og ventet i nesten 2 år
Miramor Skrevet 27. september 2008 #6 Skrevet 27. september 2008 Eller du kan prøve en manuell terapeut. Trenger ikke henvisning der heller, de skriver den selv.
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 27. september 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. september 2008 hva er det ?
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 Kiropraktor er det eneste som hjelper på nakken min, så det vil jeg anbefale
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 27. september 2008 Forfatter #9 Skrevet 27. september 2008 Okaj =) Tror du alle skader kan bli bra med hjelp av en kiropraktor ? Vet jo ikke hva som har skjedd baki nakken min, men noe galt er det og harjo tross alt hatt vondt i nesten 2 år...eehh.. treige meg !!
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 27. september 2008 #10 Skrevet 27. september 2008 Nei, det hjelper sikkert ikke mot alt. Jeg fikk en nakkeskade for 6 år siden (var 16 når det skjedde), og plages like ille den dag i dag, men kiropraktoren letter litt på trykket Vet heller ikke hva som er galt med meg, har tatt både MR og røntgen, men ingen svar der... Legene kjenner det er noe galt - de finner bare ikke ut hva! Mulig whiplash...
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 27. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. september 2008 Huff da, det hørtes ikke bra ut !!! Jeg har søkt masse på nettet, men finner liksom ikke noe som passer. Vet bare det er en kronisk "nakkeskade"...hvis jeg kan kalle det en skade..vet ikke jeg. hm !!
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 27. september 2008 #12 Skrevet 27. september 2008 Jeg ville nok ha kalt det en skade ja. Når det har plaget deg så lenge så er det noe som har skjedd, selv om du ikke vet hva... Har du vært hos legen med det?
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 27. september 2008 Forfatter #13 Skrevet 27. september 2008 Nej...jeg har alltid sagt "Jeg må gi det litt tid....det går nok over snart..! " Men nå gidder jeg ikke gå rundt å tenke mer på det, så nå må jeg finne ut hva som kan gjøres for å få bort smertene... Blir mye verre nå som det blir kaldere ute også =)
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 27. september 2008 #14 Skrevet 27. september 2008 Jeg ville nok ha fått sjekket det ja, for etter 2 år er det liten sjans for at det går over av seg selv. Blir det vondere når det er kaldt, er det nok mulig det er muskulært, pass på å ha på deg skjerf/hals og lue, så du ikke blir kald i nakken - du kan evt bruke varmepakning. Varmepakning kan også myke opp ellers også, og få i gang blodsirkulasjonen, hvis det er veldig vondt og stivt.
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 27. september 2008 Forfatter #15 Skrevet 27. september 2008 takk,takk,takk for råd og tips =)
Lykketroll *med Bolletrollet* Skrevet 27. september 2008 #16 Skrevet 27. september 2008 hehe, no problemo Vet hvor kjipt det er. Lykke til videre, gi gjerne tilbakemelding på hvordan behandling og/eller utredning går btw... Hvis du skal utredes burde du ikke gå til kiropraktor e.l først, for da ser ikke legen hvor ille det pleier å være, og da er det ikke sikkert de tar det så alvorlig. Men stå på ditt, og ikke la han feie det av som stress eller annet tullball!
iLoVeMyLiTtLeCuTiEpIe Skrevet 27. september 2008 Forfatter #17 Skrevet 27. september 2008 Så jeg bør gå gjennom lege først ? Jepp =) jeg skal gi en oppdatering =)
Northernlights Skrevet 28. september 2008 #18 Skrevet 28. september 2008 Mannen min fikk små brudd i nakken, og skiveutglidning etter en ulykke med nakken sin i 1997. Tok 4 år før første operasjon, fordi jobben kranglet om å ikke betale for operasjon. Nå har han et nytt smertehelvete, pga nerver i klem. Tror ikke en kiroptraktor rører nakken din uten røntgen først. Høres ut som om du har fått en skiveutglidning, synes jeg. Gå til lege så fort som mulig, før det blir enda verre. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå