Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan har du det? Det nærmer seg vel time til gyn for deg også nå... Hvor i syklusen er du nå? Jeg har ikm om en uke, det er vel fortsatt lov å håpe.... :) Er jo veeeldig liten sjanse for noen befruktning pga få sædceller, men vi har iallefall gjort det vi kan denne måneden også. Og som den evige optimist jeg er, ev. naiv?!, har jeg også denne måneden et ørlite håp. Det er jo ikke umulig, og tenk så fantastisk, fantastisk det hadde vært hvis det klaffet nå, når vi har begynt å innstille oss på ivf!!! Men er forberedt på nok en skuffelse altså.... Jeg har iallefall klart å få alle på jobben til å tro jeg er gravid... Ble så dårlig på jobben en dag, begynte å kaldsvette, ble svimmel og super-kvalm... Måtte bare sette meg rett ned, klarte ikke å gå ut, brakk meg flere ganger, men kom heldigvis ikke noe opp... Først ble jeg sååå glad, for tenkte jo jeg faktisk kanskje kunne være gravid, men det var jo nesten to uker før ikm, så.... Hadde vel bare hatt en hard helg bak meg med feiring av 6-års-dag x2.... ;)

Lykke, lykke til hos gyn over helga!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halloooo??!?

Har du vært hos gyn? Er spent på å høre hvordan det har gått!!

Klem!

Skrevet

Hei Liza!

Beklager at jeg ikke har svart deg.....har bare ikke vært så motivert for å gå inn på denne sida. Har også hatt d svært travet i det siste....men nå skal du få svar. Var hos gyn 30.sept. Han hengte seg innmari mye opp i at jeg har hatt høyt blodtrykk over lang tid og at jeg går på medisiner for å få d ned. Han sa d ikke direkte men mente at d kunne være en årsak til at jeg ikke blir gravid (d samme sa legen min) Tok innvendig ultralyd og han kunne ikke finne noe urovekkende. Min mann behøvde ikke levere sædprøve mente han....noe jeg angrer på at jeg ikke pressa litt mer på. Du skjønner min mann har vært veldig negativ til utredning og vil helst unngå å levere prøve. Så han var jo likeglad. Der og da tenkte jeg ikke så mye over d....men synes d er dumt nå. Legen sa at han ville gi oss et halvår. Dersom vi ikke hadde blitt gravid innen da skulle vi utredes videre.

Han mente også at vi kanskje hadde sex litt sent i syklusen. Mente at sjansene var store hvis hadde sex like etter mens. Blir ikke helt klok jeg da...da jeg mener at eggløsning skjer midt i syklusen.... Jeg har sykluser på mellom 27-32 dager. Når og hvor ofte har dere sex?? Begynner dere like etter mensen er over???

Ja ja....nå får vi bare være positive og prøve videre. Blodtrykket mitt har gått litt ned så er på rett vei i forhold til d.

Jeg ble kjempeglad da jeg hørte at samboeren din ikke hadde så dårlig sædkvalitet som først antatt. Da er d jo bare å prøve videre og forhåpentligvis lykkes dere snart.

Jeg er egentlig drittlei av å vente og vente.....men hva annet får man gjort!!

På ett vis er d jo ikke så lurt å bli gravid m høyt blodtrykk. Kan jo risikere en del da.... Fikk høyt blodtrykk v forrige svangerskap og måtte ligge siste del.

Åsså driver vi å bygger hus da....så jeg har mer enn nok å henge fingrene i. Men ønsker meg en liten baby likevel......

Vi snakkes. Håper vi lykkes SNART!!!

Klem

Skrevet

Hei Møre-jenta!!

Så glad jeg ble da du dukket opp igjen her, var litt bekymret når du bare ble borte... Hadde nok også tenkt at det var like greit å få utredet litt mer med en gang, med sædprøve og blodprøver... Han vet jo ikke at det er blodtrykket som er problemet. Men hvis blodtrykket er i ferd med å rette seg, så er det jo håp om at dere kan bli gravide og da slipper du jo å være redd for problemer pga høyt blodtrykk... Forstår du er lei av å vente, det er jeg også!!! Jeg har akkurat fått mensen igjen nå. Forstår ikke at jeg måned etter måned tror jeg er gravid, gjorde denne måneden også, tror bare håpet er så utrolig sterkt!!! Men blir jo sååå skuffa og lei meg... Men da er det jo bare å prøve videre... Jeg har syklus på 26-28 dager, og vi pleier ofte å ha sex nesten rett etter den er over, men det er mest for at vi har lyst da, dvs mannen har alltid lyst, men ikke jeg... Og så har vi sex litt når vi føler for det i dagene framover, men ikke sjeldnere enn hver 2-3 dag... Det er jo ikke så mange dager mellom mens og eggløsning egentlig... En sier jo at sædcellene kan leve inni oss i ca en uke, så det lønner seg nok å ha sex i god tid før eggløsning... Men et døgn etter eggløsning er det ingen vits lenger....

Vet egentlig ikke om sæd-kvaliteten er bedre, men en blod-prøve viste lavt testosteron-nivå i blodet, og det var dette som var normalisert. Er kjempe-lettet for det, var så bekymret for at det kunne være noe alvorlig, søkte litt på internett og leste at hypofyse-svikt ofte kom av tumor i hjernen... Så er kjempe-letttet!! Men sædcelle-antallet vet vi ikke noe om er bedret, men vi håper!! Skal faktisk med ny prøve i morgen. Er veldig spent, og er spent på hva som skjer hvis det er bedret. Vi er jo uansett ikke blitt gravide ennå, og jeg var ganske klar for ivf-prosessen nå. Det ender kanskje med at vi bare må fortsette å prøve vi også og så blir hele den prosessen utsatt... Selvfølgelig er jo det beste å bli gravid på egen hånd, men...

VENTING er ganske HARDT!!! Og jeg er ikke særlig TÅLMODIG lenger...

Håper også vi lykkes snart!!!

Vente-klem til deg!! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...