Gå til innhold

Når bør man kaste smokken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alså hvor lenge kan man bruke en smokk før man bør bytte den ut.?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sies vel at man skal bytte ut 1 gang i mnd..?

Mener å ha hørt det, så jeg har gjort det hele veien.

Skrevet

Her har snuppa en åtte-ni smukker. bytter ikke ut alle hver måned altså! det hadde blitt dyrt! har en med hver av besteforeldrene, en på hytta, et par i vogna, en haug i senga....

Skrevet

Jenta vår har ein smokk i senga og ein i vogna, vi byttar dei ca annankvar mnd. Stod i bruksanvisninga at dei skulle byttast etter 1 - 2 mnd, men sidan vi har to som ho vekslar på bytter vi altså kvar 2. mnd.

Husk å dra i sugedelen (helst kvar gong du gir smokken til babyen) for å sjekke at den ikkje er blitt øydelagt.

Skrevet

Dette var nytt for meg... hvorfor må de byttes? Vi hadde de samme tre smokkene fra han var 1 måned til han var 6 måneder, da byttet vi fordi smokkene vi hadde var merket 0-6 måneder. Nå er han 7 mnd, så da har vi vel hatt de to nye smokkene 1 måned da... La merke til at det kom matrester inni de gamle smokkene da vi begynte med fast føde (som vi selvsagt fjernet med å koke og klemme osv) Det er kanskje noe av grunnen til at man skal bytte? Noen som har litt informasjon å dele???

Skrevet

Tusen takk for alle svar. Jeg byttet i dag er nok ca 1 måned hun har hatt de andre.hatt 2 -3 hun har byttet på .Vet at noen av de første smukkene vi hadde ble helt klissette når dem ble kokt( ike første gangen ) men etter en stund. Er det flere som har opplevd det? Tenkte det kansje hadde noe med at jeg kokte dem sammen med flaskene. ( kansje det var litt såpe rester på noe i koke vannet.

Skrevet

Tusen takk skal du ha. Der sto det litt om flasker som jeg lurte på også. Kjempe fint

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...