Gå til innhold

Lege eller jordmor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må si jeg syns det er veldig greit å gå til begge deler.

For hos legen, så kan de gjøre mer enn hos jordmor, de trekker jo blod og finner ut om man har UVI.

Mens hos jordmor så kan man bare bli anbefalt å gå til legen for å skjekke om man har UVI etter de har testet urinen.

Men jordmødre på HS jobber jo stort sett bare med gravide, å har derfor mer peiling på en gravid kropp en hva en vanlig fastlege har. Stort sett i allefall.

Så jeg syns det var greiere å snakke med jordmor enn med legen om svangerskapet.

Jeg kommer primært til å gå til legen. Har en fastlege jeg er kjempefornøyd med på dette området, så føler at det gir meg mest foreløpig.

Mulig jeg endrer på det senere i svangerskapet, men siden jeg ikke har fastlege i samme kommune som jeg bor i kan jeg ikke automatisk bruke jordmoren legene samarbeider med uansett. Om jeg må ta det privat når jeg føler behov for det, så gjør ikke det noe heller... :)

Annonse

Tror heller ikke det er noe problem å ordne, altså... men jeg vet ingenting om jordmødre her, så gidder ikke å stresse med det før jeg vet om en som folk er fornøyd med, i hvert fall. Jeg er superfornøyd med legen min, så føler liksom ikke at jeg trenger jordmor foreløpig... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...