Histepist Skrevet 27. september 2008 #1 Skrevet 27. september 2008 Hvor høy temp skal de ha før de har feber? Noen som Vet? Minsten har 39.3, burde jeg gi paracet? takk for svar!
2 hjertegull :) Skrevet 27. september 2008 #2 Skrevet 27. september 2008 Hvis han ikke har ubehag og svekket allmenntillstand, så ville jeg ikke gitt paracet før 39,5.. Nå er 39,3 så nært at du kan jo vurdere å gi likevel.. Kroppen arbeier best med litt feber, så er ikke gunstig å gi hvis ikke barnet plages.. 38,5 regnes som feber by the way Du burde også tenke på hvor høy temp han har til vanlig.. Mia har ganske lav kroppstemp, så hun trenger ikke å ha 38,5 for å ha feber og bli dårlig.. Husk og følg doseringen på pakken, og mål temp igjen 20 minutter etter paracet.. Hvis feberen ikke synker, så burde du kontakte lege når den er såppass høy som den er nå.. Og går det flere dager med feber, så burde du også kontakte lege.. Du skriver ikke hvor gammel minsten er, men er han under 3 mnd bør du kontakte lege med det samme, for de skal ikke ha feber i det hele tatt! God bedring
Histepist Skrevet 27. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2008 Tusen takk for svar! Han er 7 mnd, og det er første gang han har så høy temp, så jeg gav han en paracet jeg... Han hadde det ikke så godt stakar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå