Gå til innhold

Hva synes dere om dette ? ang barnepass..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å dra på en fest ikvell sammen med sambo. Skal ikke drikke. Svigermor skal da passe min 4,5 mnd gammel baby som KUN er vant med meg siden sambo jobber ekstremt mye for tiden..

Tenkte at når han våkner så kan svigermor bare ringe så kan jeg komme og gi han mat, siden lokalet bare er 2 min unna å kjøre.

Men det som det står på er at han kjenner ikke svigermor, og er kun vant med at det er jeg som er der når han våkner. Han har hatt en periode der han har vært redd for fremmede som plutselig kommer over han. Så det jeg tenker på er om jeg kanskje gjør han utrygg om han våkner i et fremmed hus og med en fremmed dame, selv om jeg er der på maks 5 min ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke for å være kjip, men hvorfor har du ikke brukt litt tid den siste uken på å la babyen bli kjent med svigermor? Det har vi gjort når vi skal ha barnevakt. Vi giftet oss når tulla var 5 mnd og da skulle hun bo hos en nabo. Var der mye den siste uken før bryllupet og alt gikk fint. Prøv å vær der litt i dag, og det går sikkert bra. De gråter ofte mer når mor er der enn når mor ikke er der. Glemmer fort:)

Gå på fest å kos deg!!!

Skrevet

hvis han ikke er vant med noen andre enn deg så har du et lite problem,du bør begynne å venne han til å være litt borte fra deg også...babyen har bare godt av å sosialiseres,jeg mener ihvertfall dette vil gjøre barnet mer selvstendig og han vil ikke ende opp som en mammadalt som ikke lar deg være i fred på do engang...første gang William var over natten hos tanta si var han nesten 2mnd og han har ikke fått noen varige mén av den grunn,snarere tvert imot...så vær hos svigermor fra tidlig på dagen så går nok alt bra,bare kos deg på fest du...svigermor ringer nok hvis det skal være noe problemer...

Skrevet

Ja, kan skjønne du spør om det;) De bor så langt unna oss at vi er ikke på besøk hos hverandre så ofte. Så derfor har vi ikke sett dem på noen uker.

nei det er vel bare å vente noen mnd til de skjønner litt mere :)

Skrevet

Jeg er ikke sikker på om du kan "trene" unger på å ikke bli mammadalt. Vi har brukt mye barnevakt til datteren vår. Kjente og trygge personer for henne. Hun har sovet borte. Hatt pass hjemme hos oss. Vi har hele tiden vært bevisste på at hun skal bli trygg på å være borte fra hjemmet og forholde seg til andre enn mamma og pappa. Det har aldri vært noe problem når vi har benyttet barnevakt. Aldri gråt, mistrivsel eller mas etter mamma og pappa. Vi kan gjerne ringe henne når hun er borte på besøk og hun snakker med oss og sier ha det bra. Aldri mas eller spørsmål om å komme å hente henne.

Likefult. Vår datter nekter å ha barnevakt. Hun vil ikke til besteforeldrene eller noen andre. Det er ville protester, tårer og trassing når hun blir fortalt at hun skal overnatte eller bare bli passet noen timer. Vesla vil ikke være hos noen andre enn mamma. Noe av det samme skjer når mamma skal ut av huset og pappa skal være alene med henne. Alt går bra når barnevakten har kommet eller mamma har reist, men det er en tøff kamp i forkant. Jeg kjenner at jeg tidvis misunner de som har barn som jubler når de får en invitasjon om å komme på besøke eller bli med en tur. Hos oss er det bare mamma som er god nok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...