Ville Vera Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jenta mi på 5 mnd har bare blitt tettere de 3 siste dagene, og sprayen funker ikke lengre enn en halvtime før hun er potte tett igjen. Får ikke tak i gugge med en nesesuger heller. Blir en del forstyrret nattesøvn på oss alle. *gjespe*
tiltiderensom Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Morsmelk :-) funker som bare juling!
Leandermamma Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Du får kjøpt nesedråper på apoteket til barn fra 0-1 år. De virker mye bedre enn saltvannsdråper/spray.
rikedaspike Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Det finnes nesedråper for spebarn på apotek. ikke farlig å bruke de i noen dager altså.RHINOX heter de. kan brukes for nyfødte allerede.Ta deg en tur til apoteket i morra. God bedring ;+)
Ville Vera Skrevet 26. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. september 2008 Tusen takk Nei morsmelk har jeg ikke, hehe.
2 hjertegull :) Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Hvilken nesespray er det du bruker da? Når du har brukt en type lenge nok, så vil slimhinnene i nesen lage mer snørr når sprayen kommer.. Prøv å bytt merke.. Jeg vil anbefale deg Physiomer saltvannsspray, hvis det ikke er den du bruker allerede.. Be på apoteket om den som kan brukes fra 2 ukers alder.. Der er to tuter i den, en hvit og en blå.. Du skal bruke den blå.. Hvis ikke det hjelper, så vil jeg også anbefale Rhinox, som en annen her nevnte.. Ikke mer enn ti dager!! De skal bare ha en - to dråper i hvert nesebor max fire ganger om dagen... 15 minutter før måltid.. Står ganske bra på esken hvor mye som skal brukes ettersom hvor gamle de er Ha det litt kjørlig på soverommet, godt å puste litt frisk luft.. Bygg opp hodeenden på senga med bøker under madrassen eller under fotene.. Ellers kommer jeg ikke på flere råd akkurat nå... God bedring...
2 hjertegull :) Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Glemte å si at du bør ikke bruke nesesuger.. Ikke den med vakuum som du får kjøpt på apoteket.. Sjangsen er for stor for at du kan ødelegge slimhinnene i nesen.. Det var en som nevne på en annen tråd at hun hadde kjøpt en nesesuger som het no slikt som "jordmorsug" ellernoe lignende.. Tror hun hadde kjøpt det på familieprodukter.no Det er en uten vakum, der det er ett munnstykke som du suger i.. Men det er hyienisk altså, du får ikke noe i munnen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå