lizaloo Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Hei. Begynner nå å lure på om jenta mi på 6 uker kan ha melkeallergi+ Hun har hatt diare (litt av og på) i 14 dager nå og den er gul og grønn og inn i mellom slimete. Samt litt ferskt blod i 2 ganger. har vært med lege og helsesøster og fått beskjed om å bruke elimineringsmetoden. Skal nå til med melkesyre i mme(hun får kun det, jeg ammer ikke) og hvis det ikke blir bedre skal vi prøve nutramigen.... Alternativt kan hun ha fått et magevirus som vi har hatt alle sammen i familien. Men dere som har erfaring med dette? hvordan oppdaget dere det? Hva var symptomene? Jenta mi er tydelig plagetmed magen, men det er dager som er ok også. Er så i tvil på hva det kan være, men vil til bunns i dette. Kan dere som har erfaring fortelle hvordan dere opplevde det? Ønsker mange svar da:)
Trulte76 Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Eldste mi hadde melkeallergi. Jeg fant det ut ved at hun skrek hele tiden når hun var våken. kolikk, Begynte igrunn allerede på sykehuset. Jeg drakk melk, og hun fikk det igjennom morsmelka. Så fikk hun en del utslett i ansiktet også. Når jeg ser på bilder jeg har av henne da, så ser jeg nå at hun ikke såg ut i ansiktet pga utslettet. Jeg leste i spebarnsboka jeg fikk om kolikk. Og der stod det 20% banra som har kolikk, skyldtes melkeallergi mener jeg det stod (hun er 9 år nå, så er en stund siden) Så stod det at der mor slutter med melk i kostholdet ville kolikken gå over. Så jeg tenkte jeg skulle prøve det da, og fikk en ny unge. Etter noen mnd tålte hun jeg hadde melkeprodukter i mitt kosthold. Da hun var 4 mnd begynte jeg med grøt, og da kjøpte jeg med melkepulver (trudde hun var bra igjenn) Men da spydde hun alt opp igjenn med engang. ble rød rundt øynene først, og så spydde hun alt opp igjenn Hun ble testet positiv på pirketest da hun var 14 mnd gammel. Ja da hun spiste grøt med melk i fikk hun rødflammet utslett rundt munnen der det hadde kommet grøt på huden.. Men hun hadde ikke diare da. Men vet at det også kan være symptom på melkeallergi. Jeg brukte noe som het soyasemp jeg. Hun likte ikke nutramigen. Fikk det på blå resept
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå