Gå til innhold

Noen som har opplevd svangerskap utenfor livmora?? er litt fortvilet...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi prøver å få barn... mensen er uteblitt, 1 uke nå. Men ingen test viser graviditet, jeg har smerter i magen, er kvalm og ellers i dårlig allmentilstand.

Jada, jeg skal til legen, men vil gjerne til en lege jeg kjenner, og hun er ikke på jobb før på mandag, jeg er litt rar sånn, men liker ikke mannlige, utenlandske vikarleger.. heh...

kan noen tenke seg hva det kan være???

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg trode at dersom du er gravid utenfor livmor så skulle det vist på graviditetstesten at du er gravid.

Ellers har jeg ikke peiling på hva som feiler deg,sorry....

Skrevet

nei, det vises nemlig ikke på test...

Skrevet

Ikke bestandig testen slår ut såpass tidlig, så du kan godt være gravid:)

Ved svangerskap utenfor livmor vil også testen slå ut, men HCG vil ikke stige som den skal. Etterhvert vil du få store magesmerter som bare blir verre og verre, og da er det såklart viktig og komme seg til lege.

Skrevet

http://www.helsenett.no/index.php?option=com_content&task=view&Itemid=81&id=1509

Kopiert fra lommelegen.no:

Sykdomstegn

Symptomene på svangerskap utenfor livmoren opptrer som regel mellom 4. og 9. svangerskapsuke. Dette er så tidlig at mange kvinner ikke er klar over at de er gravide enda. Vanlige graviditetssymptomer, som kvalme og brystspenn, er dessuten ofte mindre tydelige ved svangerskap utenfor livmoren enn ved ordinære svangerskap. Graviditetstesten er nesten alltid positiv.

Tegn på graviditet utenfor livmoren:

-Uteblitt eller sparsom menstruasjon.

-Smerter i nedre del av magen, som regel bare på én side.

-Sparsom blødning fra skjeden.

Annonse

Skrevet

Da jeg var gravid utenfor livmor fikk jeg ikke positiv test før det var gått 8 dager over ikm....hadde graviditetssymptomer som veldig ømme bryst og murring i magen.Hadde også sparsom blødning.

Da jeg var i uke 7,fikk jeg sterke smerter på venstre side.Måtte kjøres i hui og hast til sykehuset og operert like etter......

Skrevet

grav utenfor livmor vises positiv grav test. så tror nok ikke du er gravid dersom testen viser negativ.

Skrevet

Tusen takk for svar!

jeg var nemlig hos legen på torsdag, og tok en graviditets test der, og DE sa at det vises ikke positivt hvis det er utenfor livmora, så er litt forvirret nå... det var altså negativ.

Men smertene man har hvis det er utenfor, kommer de og går, eller er de konstante?

for mine kommer og går, sammen med kvalmen, og svimmelheten, må nå er jeg jo sjuk i tillegg, så vanskelig å vite hva er hva....

Skrevet

Hei på deg.

Jeg ble operert for svangerskap utenfor livmoren for noen mnd siden.

Jeg ante ikke at jeg var gravid. Ikke pga at det ikke slo ut på noen test, men fordi jeg hadde "mensblødninger" som normalt og ingen graviditetssymptomer. Så jeg tok aldri noen test.

Plutselig en dag fikk jeg akutte smerter i livmoren. Jeg gikk på do for å tisse og da kom det blod på papiret. Synes det var litt rart siden det enda var 2 uker til jeg skulle ha mensen. Smertene kom og gikk i begynnelsen. Men smertene var mer i korsryggen som strålte nedover bena. Akkurat som rier. Slik gikk jeg i noen dager. Etterhvert ble smertene konstante og uutholdelige. Kan sammenlignes med fødselsriene man har på det værste. Var så vondt at jeg til tider besvimte. Inn og ut av bevissthet. Svetten rant.

Fikk kavet meg til legevakten. Ble sendt hjem.

Inn igjen dagen etterpå. Da først skjønte de alvoret. Lå å vrei meg på et rom der. De tok urinprøver og blodprøver. Da fant de ut at jeg var gravid da de påviste graviditet både på urinprøve og blodprøve.

Ble sendt i ambulanse på sykehuset. Der tok de ul. Hadde store indre blødninger i bukhulen og de konstaterte sprukken eggleder. De mente jeg var mellom 6 og 8 uker på vei. Egglederen var ødelagt så den måtte de operere vekk.

Og en ting til. Når de trykte på magen min gjorde det ikke så vondt, men når de slapp hånden liksom så gjorde det inn i h.... vondt. Gjør det det på deg?

Uansett - du har nok blitt feilinformert på legevakten. En test vil nesten alltid være positiv selv når det er svangerskap utenfor livmoren.

Skrevet

Hei plutselig_gravid, det var trist å høre om opplevelsen din. Håper du har det bra...

Ja, hvis du som har opplevd det, sier så, så hører jeg heller på deg. Men siden ingen test viser graviditet, så er jeg vel ikke gravid på noen måte da... Da kan det kanskje være så enkel forklaring at den er uteblitt fordi jeg er syk.

Smertene kommer og går, så litt vanskelig å vite, men de er ikke kjempevonde, men så vonde at jeg begynner å tenke om noe er galt da... litt anderledes smerter enn jeg er vant til..og jeg har jo født, men vil heller ikke si det er slike smerter... men jeg får no uansett dra til legen på mandag for sikkerhetsskyld...

takk for svar! :)

Skrevet

Men, det er jo ikke normalt å gå rundt å ha smerter i magen, så ville fått det undersøkt uansett.

Det kan jo være noe så enkelt som uvi - man kan få magesmerter av det også.

Muskelknute i livmoren

cyste

virus

hehe, det kan jo være så mangt!!

Dessuten kan du jo være gravid. Kan jo hende eggløsningen din var forsinket forrige mnd og da vil jo kanskje ikke testen være positiv før om noen dager enda.

Ønsker deg uansett lykke til. Håper for din del at det ikke er en exu i hvertfall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...