Gå til innhold

Hvem her har ikea kjøkken???

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Svigermor har IKEA-kjøkken med integrerte hvitevarer(komfyr/oppvask) og det kom på 35 000,-.

Men det kommer jo ann på hvor mange skap du skal ha og hvilket kjøkken.

Svigermor har Ståt-kjøkkenet med et par vitrinedører, men ikke det som går helt opp til taket.

Vel vi betalte 36 000 og noe da vi bestilte det, men vi manglet en del/ting som ikke ble med på bestillinga så det har blitt over 40 000. Kjøkkenet blir fint men vi opplevde masse krøll. Har skrevet klage men ikke fått tilbakemelding.

- Halve kjøkkenet var feil. Vi skulle ha den i hvit, men halve kjøkkenet kom i kremgul.

- Ting som var bestilt og betalt kom ikke.

Og mye mer..

Men vi vil bli fornøyd til slutt..Det blir jo stilig, men ikke forvent at den prisen dere betaler når dere bestiller er hele kjøkkenet. Det dukker opp ting hele tiden.

Når vi fikk pakkene så så vi ikke lyset i enden av tunnellen. Det var så masse! men når vi (les: samboer) satte igang gikk det fort. Ja det er mange pakker,men enkelt å sette opp:)

Sunshine:

da må du ha vært uheldig med den som har punchet ordren din. Vi fikk alt, og den som la inn ordren la også inn alle småtingene som lyslister, sokkel, bein til benkeskap, håndtak osv osv. Fikk alt, og er veldig fornøyd med servicen fra IKEA.

Vi har ca 8 kvadrat kjøkken, kjøkkenet kom på totalt ca 20 000, det var en av de dyreste innredningene. Vi fikk også spesialbestilt bekeplate med skjøter, dette er en del dyrere en vanlig benkeplate, men ble ikke mer en de 20 000.

Vi har ikea kjøkken, men har ikke satt det opp selv så jeg vet ikke eksakt pris :)

Vi har lidingø med heltre eik benkeplate, lys i alt av vitrineskap + lyslist under, skuffeskap som underskap, integrerte hvitevarer osv.

det er ikke så stort, har 3 underskap(skuffer) dobbelt skap under vask, et hjørneskap, et høyskap, to doble og et enkelt vitrineskap (også skapene med hvitevarer)

Mener de sa at det kom på rundt 40 000.

Er kjempe fornøyde med kjøkkenet hvertfall! Praktisk og pent i tillegg til at det er god kvalitet.

Mamma har dyrt kjøkken i huset sitt og jeg kan ikke si at jeg merker noen forskjell på kvaliteten :)

Annonse

HAr dere ikke hørt noe på¨klagen? Vi sendte også klage nemlig. Pga vasker som sprikte i kanter og noen turer t/r ikea mens rørlegger satt hjemme og ventet. 2 uker etter jeg postet brevet fikk vi tilbud om gavekort på 2500kr.

Men vi opplevde ikke noe problem med selve innredningen. Alt kom og i riktige farger.

Ja de hadde visst et nytt system som var mer tungvint osv. Varene sto på orderen,men ikke på pakkelappen når alt kom.Men vi har alt nå da:) Man blir litt lei når ting mangler og det er 3 uker ventetid på alt. men noe rart har skjedd..ting har ikke blitt gjort på leeenge..tror samboeren min har svikta..må kanskje kjøpe mer duracellbatteri:p

Skal ikke klage på servicen til Ikea.Er det noe så retter de de det meg en gang og det er ingen problem med å bytte så lenge man har kvittering.

Vi har, og er kjempefornøyde. Mitt tips er som følger: Finn stilen dere liker, og om Ikea har en variant som kan gå innunder den stilen, så løp og kjøp. Det er veldig god kvalitet, og om det er snakk om "samme" (stil og uttrykksmessig) kjøkken, så vil ikea spare dere for 1/3 - halvparten av prisen, ganske sikkert.

Men jeg ville ikke valgt hvitevarer fra ikea, du høyner inntrykket på kjøkkenet mye med hvitehvarer det IKKE står "whirlpool for ikea" på.. :o)

Vi er også kjempefornøyde med vårt ikea-kjøkken. Kom på et sted mellom 25-30 000, men vi hadde alle hvitevarer fra før. Det eneste som jeg synes er knotete er at det ikke er dobbelthengslede dører på hjørne-overskap. Det er utrolig irriterende.

Vi har Adel Hvit, med heltre eikebenkeplate.

Annonse

Takk for svar damer!

Det blir nok ikea kjøkken på oss ja. Må bare overtale mannen til å i det hele tatt ville pusse opp kjøkkenet som er i huset allerede da... han mener nemlig 60 talls kjøkken som er malt rødt er kjempefint! ..... hrmf...

Vi er fornøyd med vårt Ikea kjøkken til ca 35ooo, et lignende kjøkken fra annen (billig) levrandør var på 50000 kr.. Benkeplate og vask utenom vel å merke... Etter snart 7 år er det forsatt ok..litt småtteri, men det er vel mest vår skyld..

Det eneste jeg kan si negativt om IKEA er :

Vi har stekeovn opp fra gulvet, med lufting på siden fremme på ovnen. (ovn kjøpt annet sted!) Dørene på samme side "smelter" Dvs det synes ikke annet enn når døren blir opnet opp.. Har fått nye dører to ganger.. det samme skjer.. Vi har Adel kremfarget, det er vel sånn "folie" greier..

Handtakene falt av etter en tid, de hadde gått ut av produksjon = vi fikk nye til ALLE dører.... I etterkant har vi vel forstått at det er tabbe fra han som monterte kjøkkenet, for han har brukt de korteste skruen og dermed har de ikke blitt "skrudd langt nok inn!!"

Dette klaget vi på i butikk, fikk beskjed om at vi måtte skrive klage, og at det dessverre kunne være ventetid på klagebehandlingen..

I underkant av to timer etterpå ringte de, og lurte på hvor mange nye handtak vi måtte ha!!

Vi har. hele IKEA kjøkkenet ga vi vel ca 20 000kr for. Og er kjempe fornøyd.... Men jeg er sånn som trenger forandringer nesten hele tiden så jeg vil jo bytte igjen (etter bare 4 år) men vet jo at vi ikke kan det..... =))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...