Gå til innhold

ammer jeg for mye?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

mini er snart 7 måneder. får bare grøt en gang for dag, og da spiser han ikke særlig mye. Får smake på vår mat innimellom,men det blir jo bare en teskje eller to. vokser bra og virker ikke som han har behov for noe mer. på helsestasjonen sa de også at det var greit å amme så mye en stund til, men virker jo ikke som her er noen andre som gjør det!!!??

Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkeliten2
Skrevet

jeg syns du gjoer det utifra det du skrev der. mine jenter spiste 3 maaltider med mat i tillegg til melk 3 ganger for dager i den alderen. Men vi er alle forskjellige. hvis du trapper litt ned vil nok interessen hans for normal mat ta seg opp

Skrevet

Så lenge ungen virker fornøyd, og vokser som han skal, så syns jeg du bare skal fortsette hvis du syns det er greit. Unger er forskjellige. Noen begynner med fast føde tidlig, andre drøyer det litt og tar det litt og litt.

Skrevet

Jeg er litt enig me jewel m/jente her jeg.. Men siden han er så gammel nå, så tror jeg det er viktig at du følger med vekta hans.. Så lenge han føler sin kurve og er blid og fornøyd, så er det vel neppe skadelig..

Men jeg ville virkelig begynt å introdusere noe annet snart.. Som hun første skriver, så vil nok hans interesse for annen mat komme hvis du trapper ned ammingen.. Du kan jo prøve med middagsglass for eksempel, og da bare gi litt om gangen?

Mia er 7 mnd og spiser 4 måltider om dagen med fast føde.. Men hun spiser ikke så store porsjoner da.. Grøt frokost og kvelds, fruktmos og bittelitt brødskive til lunsj og middagsglass til middag :)

Pluss at hun ammes innimellom og om natten..

Gjør det du føler er best for deg og ditt barn.. Du merker nok på han hvis han vil ha mer..:)

Skrevet

jeg mener å ha lest at hvis man fullammer utover seks mnd skal babyen ha jerntilskudd. mulig det er lurt når han får i seg så lite?

du kan jo høre med legen, men sikkert ikke noe krise enda:)

Skrevet

Det spiller vel ingen rolle hva "andre" gjør vel? Jeg vet om mange, inkludert meg selv, som har fullammet i mer enn 6 mnd., og det er ingen fare ved det. Mange snakker om jernmangel, men for noen år siden var det en undersøkelse om det. 80% av de barna som var blitt fullammet i mer enn 6 mnd hadde fine jernlagre, og ikke noe dårligere enn de som hadde begynt med grøt ved 6 mnd alder. Dersom ditt barn vil ha litt mat, så gi han jernberiket grøt fremfor annen mat som det ikke er jern i, sånn i tilfelle. Så synes jeg du skal være opptatt av hva som passer for dere og ikke "alle andre". Du kjenner ditt barn best, og så lenge han legger på seg og er fornøyd, så fortsett slik det passer dere.

Skrevet

her går det i smaksprøver, amming og litt velling. 6,5 mnd

Jerntilskudd bør babyen få

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...