storebror og junibaby=) Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 har dere alle så mye sparepenger? Det har ikke vi,og tar nok ikke bare et år eller 2 å spare til det:( kan man få noen form for avbetaling/utsettelse,eller betaler en alt med en gang?
Gjest Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 MAn m betale alt med en gang ja. Vi brukte sparepenger. Men nå er det jo mye billigere i det offentlige, enn det private... Vi har gjort begge deler.
storebror og junibaby=) Skrevet 26. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2008 men er vel uansett rundt 20.000 minst?
Gjest Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Det kommer vel helt an på hvilke og hvor mye medisiner du trenger. Du betaler uansett ikke mer enn 15.000 kr for disse.
Gjest Skrevet 27. september 2008 #5 Skrevet 27. september 2008 Minst 20.000,- kr neida neida....dvs det kommer helt ann på hva du trenger av medisiner og slikt. Vi har vært igjennom ett AIH forsøk og ett IVF forsøk og alt i alt har det kostet oss litt over 7.000,- kr. (full klaff på 1. IVF forsøket) Reiseutgifter får du igjen fra NAV eller inn på egenandelskortet. Dette tar jo også tid, så om man ikke har så mye sparepenger, kan man ofte klare seg med å bruke litt av lønnen hver gang. - men som sagt så kommer det jo helt ann på hva du trenger av medisiner og slikt. Jeg brukte pergotime, suprecure og menopur, samt eggløsningssprøyta og selvfølgelig de 1500 som sykehuset skal ha for hver forsøk.
storebror og junibaby=) Skrevet 27. september 2008 Forfatter #6 Skrevet 27. september 2008 takk for svar Julie *Fødeklar* Vi skal event ha ICSI vi da. Har ikke fått noe mere informasjon om dette ennå,så vet ikke om detter er dyrere eller billigere enn noe annet jeg? hvor var dere hen?
MK73 Skrevet 27. september 2008 #7 Skrevet 27. september 2008 Samme medisinkostnader for ICSI som for IVF. Offentlig er det også samme egenandel for de to behandlingene. Privat er ICSI litt dyrere.
Gjest Skrevet 27. september 2008 #8 Skrevet 27. september 2008 sjokoladedyret - vi var på Riksen. Jeg måtte ha to suprecure nesespray og satte 150 IE (to doser daglig) med menopur i 8 dager. eggløsningssprøyta kostet en del, husker ikke helt hvor mye, men den var dyrest. ICSI eller IVF, tror ikke det er noen forskjell i kostnadene - det er medisinene som koster
Gjest Skrevet 29. september 2008 #9 Skrevet 29. september 2008 glemte å skrive at jeg også brukte Crinone selvfølgelig ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå