Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jeg er bare så sinnsykt fortvila nå... Får ikke til å slutte å røyke.Det blir ca 5 om dagen,og jeg hater meg selv. Vurderer abort for min lille baby ikke får velge livet i mammas mage uten røyk.Hva er galt med meg som er så sinnykt selvopptatt ? Det skal ikke være lov å bli så avhengig av røyk. Faen ta tobakksfabrikantene !!!!!
Gjest Skrevet 28. september 2008 #2 Skrevet 28. september 2008 Hei! Jeg leste "Endelig ikke-røyker" av Allan Carr. Den hjalp meg. Jeg hadde prøvd å slutte mellom 30-50 ganger før jeg leste den. Nå er det mange år siden jeg sluttet, og det er deilig å slippe å ha avhengigheten hengende over meg. Det er ikke vanskelig å slutte å røyke, du må bare finne det som hjelper for deg. Med en gang jeg sluttet følte jeg røyksug, men det jeg gjorde da var å kjenne på røyksuget. Jeg utfordret det med å tenke og føle "kom igjen, gi meg alt du har!". Det jeg merket da var at røyksug er svakt, det er bare en liten boblete følelse i magen som blir mindre og mindre jo flere ganger jeg utfordrer den. Jeg følte meg litt "dum" for at dette svake røyksuget hadde fått meg til å begynne å røyke igjen gang etter gang. Jeg anbefaler deg å lese den boken, men husk at du skal røyke når du leser den, du trenger ikke å slutte på forhånd. Jeg tror at du klarer å slutte når du finner din metode, lykke til!
Anonym bruker Skrevet 28. september 2008 #3 Skrevet 28. september 2008 Vet ikke om denne metoden hjelper for alle, men jeg fokuserte ikke så mye på å slutte. Jeg bare sa til meg selv at jeg behøver ikke å slutte å røyke, har jeg lyst på en røyk så tar jeg en. Jeg fokuserte mer på at jeg røyker ikke akkurat nå, men jeg kan ta en hvis jeg vil. Og til slutt så ble det til etter at jeg greide å kutte ut de der vanerøykene (De er de verste!!) Jeg bare utsatte å røyke og til slutt så glemmer du det. De sier jo at når du får abstinenser for røyk så varer de egentlig bare 1 min, så prøv å hold ut og ikke legg så mye press på ordet slutt for jeg tror det er der mange henger seg opp..
Anonym bruker Skrevet 29. september 2008 #4 Skrevet 29. september 2008 Helt enig med anonym over. Fikk helt noia av at jeg røyka og måtte slutte med en gang. Ble bare helt forferdelig. Kjente presset som et blylodd på skuldrene. "Roa nervene" ved å ikke fokusere på at jeg skulle slutte. Fra 15 om dagen var jeg nede i 2 i uka. Stort steg på veien, og veien fremover ser plutselig myyyye enklere ut. Jeg vet ikke om det hjelper å høre på alle andre som klarer å slutte, føler meg av og til helt mislykket, men det hjelper å vite at vi er flere. Og er fortsatt optimist med motivasjon. Det tror jeg er viktig. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå