Gå til innhold

Er 13+0 i dag, og jordmor fant hjertelyden, rett under navlen..Var ikke det langt oppe? Noen fler?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jordmora sa at jeg ikke måtte få panikk hvis hun ikke fant noen hjertely, for nå var det nye rutiner, og det gjaldt at de ikke lyttet etter hjertelyden for etter uke 20!! Syns det var lenge å vente, og sa at jeg ønsket at hun kunne prøve..Hun kjente på magen, og sa at livmora var blitt stor, og så fant hun hjertelyden med en gang på venstre siden, litt nedforbi navlen. Men etter som hva jeg har lest, så er livmora kun kanskje mulig å kjenne rett over skambeinet så tidlig...Jeg fødte også for 4 år siden...Noen andre som har magen så langt oppe allerede? Jeg har kul...;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

min jordmor fant hjertelyd rett over navlen, og jeg er 13-14 uker, er litt usikker termin... men hn mente da at jeg måtte være lengre påvei... vet ikke jeg... får se på ultralyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann. Var hos legen da jeg var 13+0 jeg og. Legen fant da fosterlyden rett nedenfor navlen min også. Først lurte han på om jeg var sikker på at det ikke er to spirer inni der, noe jeg kunne avkrefte siden jeg da allerede hadde vært på ultralyd 3 ganger. Hvis 3 forskjellige gynekologer ikke har sett mer enn 1 spire, velger jeg å stole på de ;). Deretter ga han uttrykk for at han tror jeg kan være lengre enn jeg er, ultralydene har vist at jeg er ett par dager lengre, men spiren vokser jo så ulikt i begynnelsen... Ellers så han at dersom mensterminen stemmer- er det en stor baby... Er førstegangs jeg da, men har hatt to SA tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aprilspire2009:

 

sa legen din at hvis mensterminen din stemte så ville du få en stor baby??

 

DET kan ikke han fortelle deg når du er 13 uker på vei, babyene i magen vokser i rykk og napp hele tiden. Noen er store i begynnelsen og flater ut etterhvert...

 

Syns at det var veldig rart at legen din sa det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

forklarte meg nok litt uklart. han sa at spiren var større enn forventet i forhold til grafen på nåværende tidspunkt, ikke at den ville være stor ved fullgått svangerskap. greit å få avklart den ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...