Gå til innhold

Dentinox - smertestillende tannmiddel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaring ved bruk av dette? Gutten min er bare 3 mnd, men tydelig at han klør i gommene.Går til "angrep" på fingeren min dersom jeg prøver å kjenne. Da tygger han helt villt! Tygger endel på håndbaken også...med brå bevegelser. Sikler mer og er mer sutrete enn vanlig også. Har prøvd bitering og forskjellige biteleker, men virker ikke som om det er tingen. Tenkte derfor å prøve dentinox...eller er det noen som har andre tips kanskje??

Skrevet

Funker bra på min lille pode iallfall...han er 4,5 mnd nå, men har brukt Dentinox siden han var rundt 3 mnd...ikke så mye annet som hjelper når det klør som verst.

Skrevet

Gå til innkjøp av Dentinox. Her hjelper det kjempemasse! Han er 6,5 mnd.. fått to tenner, men det klør fremdeles veldig tror jeg. Har det på noen ganger ila dagen, og når han legger seg for natta.

Har du prøvd biteringer med vann i som du kan legge i kjøleskapet? Mini syns det var godt når de var kalde..

Eller prøv baby-feeder med knust isbit i =D

Skrevet

MIne har fått tenner, og de har verken fått paracet eller dentinox for det. Mye pupp og kos har vært vår løsning.

Skrevet

Hvis de små plages skikkelig er ikke pupp og kos alltid nok dessverre...

Er ikke noe farlig å bruke Dentinox av og til.

Her var den super å ha på natta, spesielt når fortennene oppe kom!

Skrevet

Hm, takk for tips. For det er sånn at mange små klør en del i gommene allerede rundt 3 mnd. sant?

Jenta vår angriper alt for tiden, tygger på tungen sin, gulpekluten, fingrene sine og våre... Jeg gikk faktisk til innkjøp av biteringer i dag, skal teste i kveld. Hun klarer jo ikke holde dem enda, men da får en av oss gjøre det for henne om det funker. Kan jo ikke være godt akkurat, innimellom blir hun også ekstra sutrete, kanskje vært sånn siste to-tre ukene. Også bæsjer hun en del ekstra, kan vel ikke være tenner allerede vel?

Skrevet

Ja skulle virkelig ønske jeg hadde pupp å tilby som kos...men desverre er det ikke alle som er like heldige på den fronten! Tror ikke han får samme gleden av å sutte på flaska som kos:( Smokk tar han heller ikke når det klør som værst! Da han våkna i natt og skreik og beit å styra, trur jeg kanskje jeg prøvde alt fra nærhet....(tok han opp i vår seng), til byssing å bæring og synging og vugging å ja...u name it! Tilslutt sovna han av ren utmattelse...syns faktisk ikke d er greit. Kommer nok ikke til å ødsle over han med dentinox, men syns det er greit å ha i slike nødsituasjoner hvor ingenting er trøst nok for han... klarer ikke å se gutten min ha det så vondt når jeg faktisk kan lindre smertene for han. Han har heldigvis ikke vært utrøstelig på dagtid...da hjelper det med kos å det er lettere å avlede han...

Skrevet

det trenger ikke nødvendigvis å være tenner selvom de tygger på alt de kommer over, men dersom dere skal bruke dentinox, husk å ikke gi for ofte, og gi såpass lite at barnet ikke risikerer å svelge noe!

var ei her inne som visstnok ga litt mye, og svelget ble bedøvd!

Skrevet

Jenta mi fikk tenner nede når hun var nesten 4 mnd, da hadde hun klødd innmari en god stund, men vi skjønte ikke at det var tenner, det var jo så tidlig!:-)

Nå når hun har begynt å klø oppe får hun litt dentinox om natta når det står på som verst - funker kjempefint her:-)

Skrevet

Her har vi brukt Dentonox MYE. Gutten er 6 mnd nå, og de 2 siste ukene har det blitt brukt mye, ser de 2 fortennene nede, bare venter på at de skal bryte igjennom. Tar på fingeren, og gnir på gummen, gjør dette 2 ganger pr. gang. ikke merket noe på at han blir bedøvd i svelget, er ikke akkurat mye han får av gangen,.

Skrevet

Ville bare si at i andre land frarådes det og i noen land selges det ikke i det hele tatt fordi det er litt skummelt med svelget.

Men det finnes mildere råd. Peppermynteolje, det finnes en variant i helsekost med kamilleekstrakt og peppermynteolje, på fingeren og så på gommen fungerer også.

Kald smokk, bitering osv.

Skrevet

I andre land selges ikke Dentinox som flytende middel, men som gel. Den er så mye bedre fordi kontrollen med mengden er enklere. Den man får her kan max smøres på 5 ganger daglig tror jeg, gel kan du ta på hvert 20 min om nødvendig.

Det er jo fint at du kan kose vekk kløing og gommevondt Alienbud, men det er ikke noe galt i å bruke andre hjelpemidler heller. Gutten min fikk tenner tidlig, det tok vel 1 måned før de poppa frem. Sorry altså, men puppene mine er ikke hans personlige tyggeleke. Kan ikke sitte med de ute 24/7 heller.

HI; du kan prøve å dele en drue i 2, fryse dise og så ta det i en baby safe feeder. Det lindrer og gir tyggemotstand. Agurk er også fint.

Lillegutt hadde 3 dager hvor det stod på som værst; dårlig med mat, soving osv - han hadde det rett og slett vondt. Så da fikk han en paracet før leggings slik at han hvert fall fikk sove noen timer sammenhengende.

Vet det er sykt slitsomt, vi er på runde nr 2 nå med tennene oppe - han er 7 mnd. Legg til en forkjølelse og en super aktiv krabat så går nu dagan hehe. Kan bli gærn av mindre altså, sutring er utrolig slitsomt i lengden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...