Gå til innhold

syns det er tidlig men...

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er inne i min 8 uke. Har hatt smerter i halebeinet i ca 2 uker. Men i natt ble det rett og slett ille. Lurer på om dette kan være bekkenløsning? Jeg har fryktelig vondt i korsryggen og halebeinet og lissom ned og inn i rompa. Det gjør at jeg rett og slett får problemer med å gå og å bøye meg. Håper egentlig at det bare er hormonelt. Jeg har fibromyalgi fra før, så jeg vet ikke om det kan ha noe innvirkning på dette... Syns det er fryktelig tidlig da.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138776600-syns-det-er-tidlig-men/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

I mitt forrige svangerskap fikk jeg konstantert bekkenløsning allerede i uke 7! jeg våknet en morgen og kunne nesten ikke gå og hadde vondt i korsryggen og smerter som strålte ned i beina.

Nå x jeg fingrene for at det ikke skal skje i dette svangerskapet også, så nå er jeg er i full gang med å trene bekkenbunns musklatur :-)

jeg har kjent bekkenløsninga mi så og si siden dag 1, var blant annet derfor jeg fant ut at jeg var på tjukka... så det er fullt mulig å få det tidlig. men var jeg deg ville jeg dratt til legen min og forklart smertene... er det bekkenløsning er det best om du begynner med behandling tidligst mulig for å få best resultater. lykke til :)

Jeg har også kjent bekkensmertene fra før jeg kunne ta graviditetstesten. Hadde kraftig bekkenløsning i mitt første svangerskap, så jeg skjønte hva dette var. Som deg, jinte1983, var det sånn jeg skjønte at jeg var gravid.

Når det gjelder behandling: I mitt første svangerskap Jobbet jeg frem til jeg var tre og en halv måned på vei, men deretter var jeg nesten lenket til godstolen/sofaen. Måtte etter hvert ha krykker for å komme meg på do osv.

Denne gangen har jeg vært sykmeldt hele svangerskapet, med unntak av to vakter - og da visste jeg nesten ikke hvordan jeg skulle komme meg til bussen etterpå. Sist svangerskap gikk jeg til flere ulike fysioterapeuter i løpet av svangerskapet, bla ei som brukte akupunktur på meg. Jeg følte aldri at jeg ble bedre av behandlingen, men trodde jo jeg måtte drive på med det der. Denne gangen ba jeg også om rekvisisjon til fysioterapeut, og dro for å komme i gang med behandling. Den fysioterapeuten jeg traff mente derimot at jeg skulle nøye meg med å avpasse aktivitetsnivået etter formen, og at jeg ikke skulle gå til noen behandling - før etter fødselen. Jeg ble litt forundra, men bestemte meg for å tenke på saken. Nå er jeg seks måneder på vei, og har nesten ikke hatt forverring i løpet av svangerskapet. Jeg er mye mer mobil nå enn jeg var i mitt første svangerskap - da jeg gikk til behandling, og dessuten utførte øvelser gitt meg av fysioterapeut.

Skriver ikke dette for å fraråde behandling, altså - men for å vise at det finnes flere syn på saken, og at ulike tiltak kan passe for ulike personer og situasjoner...

Til dere som lurer på om dere har bekkenløsning: Greit å spørre legen, og så samarbeide videre med legen om hvilke tiltak som er smarte å sette igang. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...