Gjest Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Ribbeinsbrudd er sånn at det blir værre og værre 2-4 dager etterpå før det begynner å bli bedre. Tar en god stund før det blir bedre, men det er veldig individuelt. Spørs litt hvilket ribben det er og hva du gjør om dagene. Så lenge det er 1 ribben så blir ikke brystkassa veldig preget av det, men du må nok regne med 3-4 uker før det begynner å bli greit.
Raych Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Lenge.... Synes ikke jeg kjente noe til å begynne med, og tenkte "Jaja, dette går jo greit, kanskje det ikke var ribbenet allikevel" (selv om flere som sto rundt meg faktisk hørte at det knakk). Etter 4 dager var det kjempevondt, og det ble ikke helt bra før kanskje et par mnd senere. Fortsatt kan jeg kjenne at det er ømt hvis jeg gjør spesielle bevegelser, og det er snart 6 år siden jeg knakk det...
cherry coke Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Samme som Raych. Men jeg knakk ikke det, men fikk et brist i beinet (litt overmodig på snowboard for 7 år siden)=)
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Når jeg knakk ett ribbein sa legen at smerte ville øke i inntil to uker før den ville begynne å avta. Jeg hadde vondt i ca en og en halv uke før jeg ikke merket stort til det, Men selv nå to år etter får jeg vondt hvis jeg får litt trykk mot ribbeinet eller sover på magen.
2Kjønn3Stønn9MånederOg1Sønn Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 To og en halv uke skulle det stå.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Mamma knakk et ribbein på sida bak...gjør vondt ennå sier hun, og det er 4,5 mnd`er siden. Hun har bedt om å bli tatt røntgen av da, siden det er så lenge siden. Trur det gikk 1,5 mnd`er hun ikke kunne ligge i senga si engang. Bare satt i en stol dag ut og dag inn...var pain bare å gå på do tilogmed. Pappa måtte lage niste til hu før han gikk på jobb =P
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Eg har gjort det kanskje to gonger. Dvs første gongen så er eg usikker på om dei brakk el om det "bare" var ein brist, vondt var det, gjordet det under armen, høgt oppe. Hosta så ille serru. Det var i 1999. I 2005 gjorde det ein gong til, da også med hoste og på samma plassen. Da veit eg at dei var av for eg satte meg opp litt feil og kjente at det bevega seg, hørte det også. Da var det ille i ca ei uke, fikk paralgin forte og 600mg Ibux av legen og to ukers sjukemelding. Han sa at det verste var over inna to uker, men eg hadde vondt lenge etterpå men det var ikkje noko problem. Eg kan enda finna plassen for det er ømt, er nok fare for at dei kan gå att hvis eg får lik hoste. Får ofte veldig hoste når eg er forkjøla. Var forkjøla med tørr hoste etterpå første gongen, andre gongen hadde eg stille lungebetendelse og det gjekk 4uker før eg fikk penicilin. Regna med at det skulle gå over for eg var jo frisk ellers, ingen feber el noko.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Jeg brista 3 ribbein da jeg hadde bronkitt en gang... hadde vondt i flere mnd etterpå!
Patetica fåkksi Skrevet 26. september 2008 #10 Skrevet 26. september 2008 Jeg ble rygga på av en buss (!!) og hadde et ganske stort blåmerke + vondt i noen uker ja! Brakk det ikke.
Mammapudding Skrevet 26. september 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. september 2008 Oi, høres ikke bra ut at det gjorde vondt så lenge! Brakk eller bristet et ribbein under puppen på venstre side på søndag, og det ble værre dagen etter men så syns jeg at det har bedret seg..nå er det bare vondt å løfte Leah, ligge på den siden eller være borti det, nyse og dytte vogna i oppoverbakke..så da var det sikkert en brist og ikke et brudd som legen sa, siden jeg allerede føler meg bedre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå