Gå til innhold

Hva er det med enkelte svigermødre!!??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi har vert plaget med stiv nakke siden fødsel (går til manuel terapaut) hun liker ikke og få tredd ting overhode som body, gensere,pysj osv for da begynner hun og gråte, så vi kjøper alt som kan kneppes helt opp til henne.

Dette vet farmoren svært godt! men alikevel har hun vært og kjøpt klær til henne som skal trees over hode og insisterer på og prøve på ungen klærne...

Jeg sier at ungen kommer til og begynne og gråte hvis du gjør det, men hun har bestemt seg for at det skal prøves... og jenta griner mens farmoren iherrdig fortsetter og prøver klær på henne.

jeg sa ingentng til henne etter på, for jeg gidder ikke dårlig stemning.

Klærne er nå byttet...hehe:o) og da jeg fortalte det virket det som hun ble fornerma...

Jeg synes det var en helt merkelig ting og gjøre av henne og kan ikke skjønne hvorfor hun gjorde det?

jeg har ikke dårlig forhold til henne heller og hun er jo ganske grei dame egentlig.

Jeg fikk en følelse av at hun prøvde og overstyre meg, Hva tror dere..?

flere som har svigermødre som er helt snåle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jo takk, svigermødre er rare. Og siden det ikke er vår mamma er det jo vanskelig å si ifra..

Min svigermor er overhysterisk. Roper "ikke slå hodet borti veggen" om jeg står en meter fra en vegg med lillejenta på skulderen. Hun skal passe på og advare mot alt. Men når lillejenta endelig har sovna på dagen (må jobbe litt med det) skal hun oppi ansiktet hennes med kamera og blitz så hun våkner igjen.

Og for ikke å snakke om alle "gode" rådene om barneoppdragelse vi får høre.

Skrevet

ha!! vet så innmari godt det der altså!!!

vet du, de skal bare vise at de kan og har såå mye mer erfraing enn oss! Men vis at du har styringen over barnet ditt og spør henne om heller bare ting du egenlig vet for da føler hun at hn duger til noe hun også. Guri disse svigermødrene....kjenner meg så igjen!!

Skrevet

beibis, skulle nesten tro vi hadde samme svigermor!!! Hohoho.... her er det også full paparazzi-stemning så fort vi trår over dørstokken der! Får også mange gode forslag til hva som feiler min egen sønn når han gråter... Gosh, skulle tro jeg kjente han best, men hva jeg sier teller liksom ikke....

Skrevet

Jeg skulle ønske jeg hadde noen som kom og tok bilder av småtten jeg. Men her er det mangel på intresse. Det er leit det!

Skrevet

Og en vakker dag blir vi selv svigermødre til gutten eller jenta som blir sammen med barnet vårt!

Man får prøve å kommunisere så godt man kan og noen ting får bare gå inn det ene øret og ut det andre.

Noen ganger kan jeg være oppgitt over svigermor, men stort sett kommer vi veldig godt overns. Hun bor dessverre langt unna og jeg savner mer kontakt nå som vi har fått barn.

Skrevet

På den ene siden skjønner jeg dere så godt, på den annen er jeg mamma til to gutter og gruer meg til å få svigerdøtre selv.

Men når det er sagt: prøv å lære en toåring bordskikk mens farmor forhandler med han for å få han til å sitte ved bordet først for å si at han bare kan gå fra og løfter han ned etterpå, alt mens du og faren sier han må sitte ved bordet til alle er ferdig og heller snakke med oss hvis han ikke vil spise...

Eller prøve å ikke innføre godteri når farmor og bestefar lokker fra hver sin side av sofaen med sjokolade og pastiller. (Som han ikke visste hva var så det funke dårlig, hehe)

Skrevet

Vil du ha min ærlige mening? Du får den enten du vil eller ikke...:)

Jeg mener du burde stoppet denne klesprøvingen.. Når jenta tydeligvis har vondt eller ubehag, så fortjener ikke hun å bli behandlet slik! Mener jeg... Og at farmoren fortsatte å prøve klær, selv når hun begynte å gråte, det er for meg helt ubegripelig!!!

De er nok overbevisst om at de vet best... Newsflash; ting har forandret seg siden attenhundreogbrødmangel...

I mange tilfeller prøver de nok å overstyre, sikkert uten å være klar over det selv alltid.. Jeg synes det er viktig å sette hardt mot hardt i en sånn situasjon, og heller tåle litt dårlig stemning en liten stund, for det går over...

Jeg tok opp "kampen" med min svigermor da vi diskuterte ferber.. Som hun hadde lært for 30 år siden, og mente at var helt greit og at det burde jeg prøve med Mia (jeg er veldig imot).... Jeg sa klart i fra hva jeg mente om saken (for første gang tror jeg), og du kan ta deg f**n på at det ble stille på den kanten.. Hun satt å så på meg i noe som virket som en evighet, før hun sa; du har nok rett, du vet nok best.. Og det virket som hun mente det.. :-D

Nei, Chikolita.. Du vet best når det kommer til ditt barn, og det er DU som har siste ordet!!! :) Du skal ikke finne deg i hva som helst!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...