*tuttemor t prins & prinsesse* Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Jeg har fryst noe utpumpet morsmelk, så kom jeg til å tenke på hvordan er den beste måten å tine den opp igjen på?? Er det beste å ta gooood tid med å sette den i varmt vannbad, eller tar dere microen?? blir den ikke veldig varm da?? Eller har dere noen andre måter dere gjør det på?? Hvis en har varmet melka, kan den stå ute litt, eller settes noen timer i kjøleskapet, altså etter den har vært varmet?? Eller må den stå ute i romluft da??
detbesteiverden Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Mener at det beste er å tine den i kjøleskapet. Men sjekk ammehjelpen.no der står det helt sikkert hvordan man bør gjøre det + de andre tingene du spør om.
Isabella12 Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Jeg tiner i varmt vannbad hvis jeg har dårlig tid, er vel ikke anbefalt fordi næringstoffer kan gå tapt ved høy varme, men som et unntak tar jeg jeg sjansen på det. Det som allerede er varmet, skal drikkes med en gang eller kasseres. (Melkebakterier utvikler jeg fort i varme). Sjekk ammehjelpen.no, står endel om det der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå