babysjuk82 Skrevet 26. september 2008 #1 Skrevet 26. september 2008 Gjør jordmødre d bare hvis en er moden? Skal til j.m på mandag,og hun sa hun kansje sku tøye litt.men vet ikke om jeg er moden. Blir skuffa hvis hun ikke tøyer. Tar d lang tid før evnt fødsel e i gang da?
tullemimor Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 var hos JM på tirsdag jeg, spurte om hun ikke kunne sjekke modning på meg. det kunne hun godt sa hun og det kunne hende at hun var litt "slem med meg" også så hun løsnet litt på hinnene mine, går derfor ut fra at jeg hvertfall ikke var helt umoden da:) har ennå ikke kjent noen særlig tegn til fødsel, men som andregangs kunne det gå fortere og merkes mindre siden livmoren hadde gjort det før ble jeg fortalt! sist gang jeg gikk gravid så gjorde JM det på meg da også, 2 sunder og fra første gang så tok det ei uke til gutten var ute:) håper på det samme tidsintervallet nå
♥mini♥lille♥knerten Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 Ble strippet på mandag. På tirsdag kom det masse blodig slim. På onsdag ble jeg sjekket til livmorhals på 1,5 cm og 2 cm åpning. Men jeg sitter her ennå, uten en eneste rie, og er fortsatt gravid. Fikk forhåpninger på tirsdag, men ble skuffet igjen. Man kan jo gå flere uker med 2-3 cm åpning... :-(
Gjest amandine Skrevet 26. september 2008 #4 Skrevet 26. september 2008 Min jordmor sa hun aldri strippet 1.gangsgravide for det gir sjelden resultater annet enn maserier. Nå er jeg 3. gangs, ble strippet på kk forrige lørdag og i går, er helt moden med 3 cm åpning og barn med est vekt på 4300 i magen men merker ingen effekt av stripping i det hele tatt....
annemor80 Skrevet 26. september 2008 #5 Skrevet 26. september 2008 Jeg var på ullevål til sjekk idag og ble tøyd av en lege. Forøvrig det vondeste jeg noengang har vært med på (litt farlig å si det rett før en fødsel, men...). Har 2 cm åpning, og hun mente at jeg har hatt rier en stund allerede, og nå er det iallefall ting som skjer! Hun sa hun håpte det skjer i løpet av helgen, men prøver å ikke håpe for mye, for det kan vel gå over igjen. Hun estimerte min unge til 4300 også, så håper virkelig at den vil komme ut snart!
cyberkit *fødeklar* Skrevet 26. september 2008 #6 Skrevet 26. september 2008 Dere som har blitt strippet, hvor lenge har dere igjen til termin?
Mina75 - *tobarnsmor* Skrevet 26. september 2008 #7 Skrevet 26. september 2008 Annemo80: Jeg var også på Ullevål til sjekk idag Var innom verdens søteste jordmor. Hun foretok hinneløsning på meg, er det det samme som stripping, forresten?? Hun sa det kunne føre til rier, og nå sitter jeg her hjemme, snart to timer etter med små rier ca hvert 10 min. Men om det kun er maserier, eller om de kommer til å ta seg opp, vet man jo ikke. Orker ikke å ha for høye forhåpninger... Har 2 dager til termin. Hadde 2 cm åpning, og baby ble estimert til ca 3 300 gram... Venter i spenning
annemor80 Skrevet 26. september 2008 #8 Skrevet 26. september 2008 Å, så spennende, samme som meg, da... Ja, hun kalte det hinneløsning hos meg også, om det er det samme vet jeg ikke. Har også nokså regelmessige rier nå, ikke så vonde enda, men håper virkelig at det ikke gir seg! Har termin 7.oktober, jeg, da, men ungen er visst 4300 gram, så den må jo være temmelig klar for å komme ut skulle jeg tro! Kanskje vi sees på ullevål i helgen ,da Krysser fingrene!
Nikkan Skrevet 26. september 2008 #9 Skrevet 26. september 2008 Jeg ble tøyet i mitt forrige svangerskap, og da hun hadde gjort det sa hun at jeg skulle gå hjem å ha sex. Og det gjorde jeg og samme kveld havnet jeg på føden og fødselen var i full gang. Håper jeg får samme mulighet denne gangen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå