Gå til innhold

dere som fullammer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har ei jente som snart er 6 uker. dere andre som har like gamle babyer....hvor ofte ammer dere? pumper dere også?

hvordan er det når dere er ute i byen og sånt....ammer dere ute elller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

e har en gutt på 4 mnd men når han var 6 uker hang han omtrent på puppen hele tiden.. så ammet han omtrent hver time følte e.. bortsett når han sov så vekte e han ikke... e pumpe ikke så mye siden han hang sånn på puppen, men hvis han sov en stund så gjorde e det for å holde melkeproduksjonen i sving. Fullamer han enda. Når e var ute på byen og slik så ammet e han da oxo. Hvis det går bra m amminga ikke begynn å vende hun med flaske når du er på byen.. for d kan ødelegge alt..

Skrevet

fullammet i hovedsak til 6 mnd - nå er det smaksprøver og velling i tillegg.

Ammet nesten konstant i starten (i tillegg til flaske med pumpemelk) og pumpet pga liten baby.

Nå tar vi smaksprøvene hjemme og ammer hvor som helst ute.

På kafeer, ute og hos fam/venner ammer jeg uten å dekke over osv, men på restaurant tar jeg en tøybleie over skulderen slik at brystet skjules.

Skrevet

Min gutt er snart 6 uker, og jeg fullammer han. Ammer han hver 2. time når han er våken. Når han sover, kan det gå 3- 4 timer mellom hver amming. Pumper meg ikke.

Ja, jeg har sitte på kafé og ammet, er ikke så ille som jeg fryktet. men jeg sitter ikke på den mest åpenlyste plassen i lokalet, da....:)

Skrevet

har en gutt på snart 8u.fullammer. han henger i puppen cirka hver 2t-på kvelden oftere. Etter han har lagt seg rundt ni-halv ti pumper jeg ut restene og sparer til en "god anledning"

ja-ammer hvor hen jeg måtte være-diskret så klart,men jeg kommer meg ingensteds hvis jeg ikke tar fram puppen. Guttens beste venn!

Skrevet

tusen takk for svar alle sammen. vel jeg ammer også jenta mi nester hver 2 time om dagen. om natten kan det 3-5 imellom. jeg pleier å pumpe om morgen....siden jeg har mye spreng da og om kvelden....

jeg ammer ikke ute enda. pleier å ta med pumpet melk.....det er sikkert greit å gjøre det....men blir så sjenert og sånt.....er sikkert rar som tenker ...............

Skrevet

det verste blir jo hvis hun ikke tar til puppen når hun finner ut at det er lettere å få ut melk fra den.. babyene jobber litt mer når de pupper...

Skrevet

Jeg fullammer jenta mi på 2 mnd. Hun ammes ca hver 3. time på dagen, ca hver 2. på kvelden og ca 4-5 timer mellom hver amming om natten.

I starten følte jeg at jeg måtte sitte litt for meg selv å amme henne - nå brbyr jeg meg ikke lenger. Tar selvfølgelig hensyn til andre ute på cafe, men hadde det ikke vært for at jeg føler det er høffig å amme åpenlyst, så hadde jeg gjort det og.

Gir pumpet melk på flaske av og til for å opprettholde det at hun tar flasken - slik at vi kan ha barnevakt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...