Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #1 Del Skrevet 26. september 2008 Til oppmuntring, så trenger ikke fødsler være lange og veldig smertefulle. Jeg har hatt to flotte fødsler: Første: Våkna kl. 5 av at vannet gikk, ringte føden, fikk beskjed om å ta det med ro, og komme inn til kontroll kl. 10. Ble sendt hjem etter kontrollen, og la meg til å hvile for å samle krefter til den store fødselen. Hadde smerter, lignende mens-smerter, men forskjellen var at ved rier så var det pauser imellom. Smertene ble sterkere i 14-tida, vi dro inn på føden 14.30 og hadde da full åpning og press-rier. Babyen ble født kl. 16, og da hadde jeg ikke hatt tid til smertestillende fordi det bare var å presse på. Tungt arbeid, men smertene varte så kort tid at jeg aldri tenkte tanken "aldri mer". Andre fødsel: Våkna kl. 5.30 med rier, ikke mer smertefulle enn menssmerter (med pauser imellom). Tok en dusj og spiste litt. Dro på føden kl. 6.30. Vannet gikk kl. 6.55 mens jeg satt og ventet på å bli undersøkt. Da begynte også press-riene. Hadde da full åpning og fikk beskjed om at det bare var å presse på om jeg ønsket å få fødselen raskt unna. Babyen ble født kl. 7.15. Hadde ingen smertelindring under noen av fødslene. Og begge var gode opplevelser. Best av alt: resultatene var jo supre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138773893-god-f%C3%B8dselshistorie/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonella777 Skrevet 1. november 2008 #2 Del Skrevet 1. november 2008 Wow, det høres jo bare moro ut jo!! Hehe. Jeg lurer på om du revna noe? Siden det gikk såpass fort mener jeg? Takk for at du delte, trenger å høre slike gode historier også. TAKK Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138773893-god-f%C3%B8dselshistorie/#findComment-139021359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå