Gå til innhold

Jeg er litt småforvirret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å være litt lenger hjemme med min 12 måneder gammel gutt. Nå begynner jeg å lure; om det blir for stille å være sammen med meg selvom vi finner på ting hver dag, eller om jeg skal gå mer inn for å få barnehageplass. Gutten søker trygghet hos meg hvis vi møter folk han ikke kjenner godt eller opplever situasjoner som utrygge. Jeg lurer på om han vil bli mer robust av å være mer sammen med andre barn (han har ingen søsken), eller om det er fint å være sammen med mamma og få trygghet. Vi besøker av og til åpen barnehage, som vi nok må fortsette med. Noen som har noen råd/synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kan ikke råde deg til noe.

men jeg var hjemme noen måneder ekstra med min tulle og det var så fint. jeg mener at et barn har det best sammen med foreldrene sine. men vi var i åpen barnehage en dag i uken for å møte andre barn og for at jeg syntes det var godt å møte andre voksne.

når hun nå har begynt i barnehage har det vært en god opplevelse; nesten problemfritt.

Skrevet

Ja når de er så små er det nok trygt å få være sammen med foreldrene sine, vite at foreldrene er der hvis det er noe. Mange barnehager utvider avdelingene (pga kommunen ønsker å få full barnehagedekning), og da blir det mange barn på få voksne, og barn kan bli sitte alene altfor lenge før en voksen kommer.

Jeg synes det er koselig, vi spiser frokost sammen uten stress om morningen, og kan leke sammen.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...