Gå til innhold

Til alle HIPP-brukere-trenger tips (MME)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvordan dere tilbereder hipp raskt og enkelt? Og ikke minst, hva gjør dere dersom dere er ute på tur?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ofte varmtvann på thermos og pulver på syltetøyglass om jeg er ute på tur. vet jeg at jentungen blir sulten snart når jeg skal ut av døra, lager jeg en blanding til henne slik at den blir kald i tide. hjemme ha jeg en thermos med varmtvann klar, så når hun blir sulten, lager jeg en blanding og setter den i et desilitermål med kaldtvann slik at den blir raskere kald=)

håper du skjønnte noe av dette, ble litt rotete;-)

Skrevet

Ja trur jeg skjønte d...hehe:) Men det vil da si at du tar disse 50-60 gradene litt på "gefühlen"? syns lissom det blei litt mer kronglete... syns det var enklere med de 40 gradene til NAN. Men kommer vel sikkert inn i det etterhvert. Tenkte å prøve HIPP fordi gullet plutselig har begynt å gulpe så mye...har du noe erfaring med det?

Skrevet

Vi pleide å koke vann og sette oppmålt mengde kokt vann i kjøleskapet. Da det var mat, tok jeg bare ut en flaske fra kjøleskapet og satte den i mikro på 30-40 sek, hadde i pulver og rista. Vips ferdig.

På tur, ta en en termos med varmt kokt vann og en flaske med kaldt kokt vann og pulverdispenser fra Avent. Fort gjort, faktisk mye raskere enn å finne fram puppen! :-)

Skrevet

Ja det var sånn jeg gjorde med NAN... men på pakken til HIPP står det jo at pulveret skal blandes i vann målt til 50-60 grader... Tenker kanskje det kan bli litt feil i forhold til næringa i melka jeg da. Men kanskje jeg bare er litt hysterisk....hehe:)

Skrevet

Nei, det har ingenting med næringen i melka å gjøre. Dette er pga nye retningslinjer fra WHO...

Næringen i melka er lik uansett..

Skrevet

glemte jo å si jeg hadde kaldt oppkokt vann i en halvlitersflaske også da:p hehe!

jenta mi gulpa mye helt frem til nå egentlig, men det ble bedre da vi begynte med HIPP istede for NAN. tror kanskje det er fordi vi har beg. med grøt og litt frukt, tror det er blitt bedre fordi det er fastere, og "renner" ikke bare ut igjen, om du skjønner? hun gulper fortsatt om jeg legger hun rett ned på magen igjen eller har henne i mye bevegelse etter måltidet. pleier å prøve å ha hun i ro i 10 min tid eller mer, så maten får synket litt, så gulper hun også mindre=) håper du finner ut av det ;-)

Skrevet

åja....er ikke så inni detta jeg da:) Men hvorfor er blandingsforholda så annereldes fra erstatning til erstatning da? Hvertfall hvis det ikke har noe å si mener jeg...så tullete! Blir jo bare forvirra av det....

Skrevet

Cool twister! verdens mest geniale oppfinnelse!! Anbefales på det sterkeste til alle som lager grøt og mme.... Da går det myyye fortere.

Ute på tur har jeg med småfolks ferdig-mme. Noe lillegutt ikke har noe imot...

Skrevet

Jeg har alltid med meg termos med varmt vann og flaske med kaldt vann og ferdig oppmålt pulver i Avent dispenser. Tar 30 sekunder å lage ett måltid uansett hvor man er. (her om dagen i veikanten langs motorveien utenfor Drammen, idag på en på seng på Ikea...hehe) Uansett da, siden pulveret helst skal tas i ved 70 grader (WHO) Så har vi regnet ut hvor mye varmt vann og kaldt vann for å få ca 70 grader. Tar i pulver, rister og så fyller på til riktig mengde med kaldt vann.

Skrevet

Hjemme har jeg ferdig kokt vann på flasker i kjøleskapet. Varmer opp til 50-60 grader i microen, tar i pulveret og blander. Setter så flaske i et desilitermål med kaldt vann i et par minutt så er den ferdig. På natta og når jeg er ute: Jeg lager opp så gutten min får ca 180ml. Har da i ca 160-165ml med vann. Jeg har med flaske med 60ml i, har med thermos med varmt vann og heller oppi 60ml (da blir det blandet i riktig temp), blander i pulveret (5 skjeer) og heller så i 40ml kaldt vann (så blir det drikke temp) (har bare med ei eksta flaske med kaldt vann i:-) Maten er klar på under 30 sek:-) Forhold ca 1 del varmt og 2,5 deler kaldt. Har prøvd mye forskjellig da gutten vår har vært flaskebarn fra begynnelsen, og det er definitivt den kjappeste og enkleste måten å lage maten på. Min gulper og mye mindre av hipp, og er mye midre sutrete enn han var med nan. Trenger heller ikke malt i melka da han ikke blir hard i magen av hipp (han ble det av nan). Har bare gode erfaringer med hipp.

Skrevet

Flott!! takker for tips...dette skal prøves i dag. Fikk jo ferdig oppskrift siden gutten min også får 180ml:) Trur faktisk jeg kan kutte malten jeg også...før kunne han gå opptil 3 dager uten avføring, men har brukt HIPP i to dager og han har allerede avføring flere ganger om dagen! Syns faktisk han gulper mye mindre også...utrolig at det kan være sånn forskjell! Dette lover hvertfall bra:)

Men hva er cool twister?? aldri hørt om d...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...