Gå til innhold

Vææææ! Det er funnet kakerlakker i nabo leiligheten! Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er helt grusomt. Tenk om det er her og? Det var en mann fra skadedyr firma her i dag og satte opp detektorer, han skulle komme tilbake om to uker. Hvorfor kommer han ikke tilbake før? Hva om det er det her, skal vi vente i to uker før de gjøre noe? Hva skjer når de evt. må sprøyte. jeg ble helt satt ut når han kom, klarte ikke å stille spørsmål eller noe. Gud jeg er helt skjelven og kvalm. Klarer ikke tenke på noe annet. Tar i mot alle erfaringer!

Skrevet

hviS naboen har det, har du det også.

ikke la mat ligge ute. Hvis de ikke har noe å spise, kommer de ikke til å bli lenge.

Skrevet

Jeg har desverre erfaring ja, en erfaring jeg gjerne skulle vært foruten. I bygården der jeg bodde tidligere fant de kakkerlakker to ganger, den andre av disse gangene hadde de kommet i vår leilighet. Skikkelig creepy. Pass på å vaske alle kriker og kroker nøye. Dersom det viser seg at dere har kakkerlakker må dere sannsynligvis sende det meste av tøy dere har til frysing, ihvertfall det som har vært i nærheten av det befengte rommet. Det er kjipe saker. Jeg vil råde deg til å følge med litt fremover uansett for de har lett for å komme seg tilbake. Ta en titt på en side om skadedyr så ser du hva du skal se etter. De er fæle til å legge egg rundt om kring.

Skrevet

Ja dette var jo ikke så betryggende. Men hvorfor venter skadedyr firma så lenge med å komme tilbake? Har alle leilighetene i blokka dette? Åh grusomt....

Skrevet

Det er ikke sikkert at de er overalt, men de er innmari flinke til å gjemme seg i sprekker og rør. Hvis du bor i ny blokk er det større sjanse for å slippe unna enn i gammel bygård vil jeg tro.

Skrevet

Tusen takk for svar. Men hvor lang tid tar det før de dukker opp på disse detektorene?

Skrevet

Hei, jeg har bodd i en bygård i Oslo hvor vi hadde massevis med kakkerlakker.

Det er vanlig at detektorene står i to uker før skadedyrfirmaet sjekker de. Det er for å se ulikheter i omfang rundt omkring i etasjene/leilighetene. De vil da kunne se hvor de mest sannsynlig har kommet inn i leiegården og dermed hvor de skal begynne "behandlingen".

Dere har sannsynlig allerede kakkerlakker i deres leilighet, men følg med i detektoren, så får du en viss pekepinn på omfanget.

Hold det rent rundt omkring, det hjelper en del. Ikke la mat stå framme. Ikke spis mat som ikke har vært i lufttett beholder. Kast støvsugerposer regelmessig.

Selv bodde jeg ikke lenge nok i leiligheten til at de rakk å sprøyte. Utleier var desverre ikke interessert i å bruke masse penger på dette, men solgte istedet hele blokka...!!!

Vi tok med skriftlig oppsigelse med øyeblikkelig virkning til den nye eieren pga at utleier hadde misligholdt leiekontrakten siden de ikke hadde gjort noe med kakkerlakkproblemet. Den nye eieren fikk hakeslepp, for han var ikke informert... Endte med at vi fikk flytte, fikk tilbake depositumet + litt til siden jeg var i kontakt med tv2 hjelper deg, og den nye eieren av blokka fikk hevet kjøpet av blokka!

Såfølg ihvertfall med og sørg for at huseier gjør alt han plikter for å bli kvitt dritten!!!

mvh

Skrevet

Godt dere fikk flytte!

Tror ikke jeg får sove i natt, skal sitte kakerlakk vakt......

Jaja, bra de gjør noe med det da. Vi får vel ikke gjort så mye mer akuratt nå....

• 7 måneder senere...
Skrevet

Jeg søkte på kakkerlakker her inne, for å se om andre har erfaringer, for nå har vi funnet EN i huset vårt!! Og jeg er bare sååååå kvalm! Æsj og fysj så ekkelt! Jeg trodde ikke det var en kakkerlakk, men min bedre halvdel er helt sikker i sin sak. Jeg har kastet mat og vasket skap (ikke på natta), og skal kjøpe alt jeg kan finne i butikken, hvis det finnes middel mot sånt. Eller må vi kontakte skadedyrfirma?

Fortvilet!

Skrevet

http://www.osloskadedyr.no/kategori/kakerlakker/

Denne linken har bilder av kakkerlakker slik at du kan sammenligne. De som oftest har blitt funnet i Norge er tysk kakkerlakk og en annen av de små typene (Jeg tror det var den brunbeltete). Disse blir ikke mer enn 1,5 cm lange, som oftest er de ca 1cm fullvokst. Dersom du ser på bildene og fortsatt tror det er en kakkerlakk ville jeg tatt en telefon til skadedyrkontrollen. Kanskje det er kjent for dem at det finnes kakkerlakker i området bare at de ikke har lokalisert det til bygget du bor i ennå? Kanskje de ikke tror det er grunn til å tro at det er kakkerlekker der du bor og kan berolige deg litt.

Det er et av skadedyrfirmaene (jeg husker ikke hvilket) som du kan sende mms eller bilde på mail for å få ekspertuttalelse.

Skrevet

Ved sprøyting av leilighet må alt 1,5 m ut fra veggen. All mat som ikke er i kjøleskap må ut av leiligheten (vi satte alt i bilen), alt som er åpnet må kastes.

Kakkiser liker seg ekstremt godt i elektronisk utstyr som feks datautstyr...

Vi hadde 1 spraying og kunne sove i leiligheten samme natt.

Alle forsvant.

Skrevet

Jeg synes heller den ligner den orientalske, men på et annet nettsted så jeg at den tyske kakkerlakken ser omtrent sånn ut på et av stadiene. Her skal det sprayes!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...