Gå til innhold

NAV hotline....or not...

Anbefalte innlegg

Ser det er mye som er uklart mht foreldrepenger / fødselspermisjon o.l.Selvsagt går det an å klikke seg inn på NAV sine sider, men siden det tilsynelatende er ulik praksis på endel områder, burde det vel gjerne vært en slags NAV-hotline her?? Evnt at NAV kunne svare på "ekspertsvar" her inne / gullsmokken? Hvor kan man evnt foreslå noe slikt?

Ser at spesielt Herkules og Nistad er flinke til å svare, og personlig har jeg lært mye av de. TAKK : )

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138771583-nav-hotlineor-not/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kunne gjerne vært med og svart på spørsmål jeg, men ofte er det slik at det er en liten detalj i en sak som gjør at utfallet kan bli annerledes enn det man trodde.

Det kan være vanskelig å svare på konkrete spørsmål i en sak fordi det ofte er vanskelig å få tak i alle fakta.

Derfor svarer jeg kun må innlegg jeg er sikker på svaret på, men oppfordrer alltid hver enkelt til å ta kontakt med NAV lokalt.

Så, som sagt - kan gjerne være med å svare flere steder på dette forumet, men vil ikke stå "ansvarlig" dersom utfallet i den enkelte sak skulle bli annerledes enn det jeg forespeiler her.

Men kan svare mer konkret på generelle spørsmål innenfor lovverket.

Jeg jobber med foreldrepenger, sykepenger og stønader ved barns sykdom til daglig, og fagområdene til NAV utenom dette kan jeg ikke så mye om.

Det er hyggelig å kunne være til hjelp og jeg har satt meg endel inn i regler, men jeg ser jo også at det praktiseres litt forskjellig.

Jeg merker også på saksbehandleren min hos Nav at de faktisk kan lite, så det er jo ikke lett å forholde seg til.

Det hadde jo vært flott om man kunne fått gode råd og svar fra en proff. nav medarbeider her, men de er også veldig tilbakeholdne med å svare på generelt grunnlag syns jeg.

Jeg kan nok oppfattes litt tilbakeholden i forhold til å svare på generelt grunnlag. Men det henger sammen med det jeg skrev over - at jeg føler det kan være ting i det som blir fremstilt som gjør meg usikker på hva svaret kan være.

Derfor lar jeg heller være å gi et svar fremfor å villede den som spør.

Skal det opprettes en slik side der folk kan spørre må det sørges for at de som svarer der faktisk vet hva de snakker om. Det hender ofte jeg får "bakoversveis" av det folk kan svare. (Det gjelder ikke deg, Herkules)

I tillegg er det som du er inne på litt forskjellig praksis ute å går.

En annen ting er at folk svarer ut fra egne erfaringer der saker kan se like ut, men det kan være en liten ting som gjør at utfallet blir ulikt.

Så uansett hvor jeg eller andre svarer så kan jeg ikke få sagt mange nok ganger at man må snakke med sitt lokale NAV kontor uansett. Stol aldri blindt på det noen sier på internett.

I

Jeg tenkte heller ikke på deg altså, men på de som svarer på nav, ang det med å svare på generelt grunnlag

De svarer skjeldent på spørsmål og vil behandle saken før de svarer. Litt håpløst noen ganger det.

Det sjokkerte meg bla at en som satt og tok telefonen på nav lokalt ikke viste hva 1 G var;)

Det er mange som kanskje vil spørre om regler og rettigheter slik at de kan tilpasse seg best mulig

Jeg måtte le en gang jeg snakket med nav så mente damen at i stedet for å bli sykemeldt så var det sikkert lurt av meg å ta en ferieuke :)

Jeg får også bakoversveis av enkelte påstander på sidene her.

Både når det gjelder rettigheter og ellers når det gjelder medisiner eller andre svangersapsrelaterte ting bør man ha en naturlig skepsis til det man leser av svar på nett

Annonse

Hei igjen! Jeg som startet denne "tråden". Jeg er også medlem på gullsmokken, og har nettopp foreslått at de har NAV representanter med på sine "ekspertsvar". De har for en stnd siden forsøkt å få NAV til å stille der, men de ville / kunne ikke. Nå har jo NAV hatt sin annonse her på bim en stund, så Siri (jordmor) skulle undersøke igjen. "Håp i hengende snøret." : ) I mellomtiden er ihvertfall jeg glad for deres innsiktsfulle svar, og støtter det at man selvsagt må kontakte sitt eget NAV kontor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...