Gå til innhold

Vondt i magen!!

Anbefalte innlegg

Hei:-) Har hatt så vondt i magen de siste dagene, å vet ikke hva det kan være, så lurte på om noen har opplevd det samme. Var hos jordmor i dag å hun trodde ikke det var noe farlig, men hun visste ikke hva det kunne komme av.

Det er litt vanskelig å beskrive smerten. Noen ganger kjennes det ut som luft, men andre ganger kan det kjennes ut som babyen presser mot noe så det blir vondt. Noen ganger kjennes det litt ut som sting. Så er det litt vondt hele tiden, mens innimellom kniper det skikkelig. Vanskelig å stå oppreist, sitte og puste når det er på sitt verste:-( Noen som har/har hatt det på samme måten.? Har hatt det i perioder før og, men så gikk det over å nå er det visst kommet tilbake:-(

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138771420-vondt-i-magen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Høres litt ut som samme som meg. Hadde skikkelig smerter rundt uke 28 (husker ikke nøyaktig) Var først hos lege da, som fant ut at alt virket normalt. Men, for sikkerhets skyld ringte hun føden og de ba meg komme med en gang. Der fikk jeg skikkelig undersøkelse, satt først med noen belter rundt magen i 20 minutter. Basert på denne undersøkelsen kunne det se ut til at når jeg fikk "krampe/sting" (vanskelig å forklare) sparket nurket. Sparket en del, men jeg kjente ingen spark... Etter UL mente legen at jeg var så godt "polstret" på innsiden så muligheten var stor for at jeg ville kjenne mindre spark enn de fleste. Hun hadde grundig UL og fant ikke noe galt.

Dagen etter denne undersøkelsen var smertene enda verre, og legen sykemeldte meg. I ca 1 uke hadde jeg mye vondt til og fra, spesielt om jeg gjorde litt for mye/stresset litt. Har vært ganske bra de siste ukene så lenge jeg ikke gjør for mye. Men har også vært sykemeldt siden dette for å ta det med ro

De siste dagene har jeg hatt det igjen, er 33+2 uker nå. Er litt usikker, men om det ikke gir seg i løpet av morgendagen tenkte jeg å ringe føden for å høre. Forskjellen fra sist jeg hadde vondt er at jeg nå kjenner mer bevegelse enn sist, (er jo dårligere plass) men spark har jeg nesten ikke kjent enda... Er litt mindre bekymret nå siden jeg kjenner mer liv..

Hos meg fant de altså ikke noe galt etter grundig undersøkelse, men tror jeg ville ringt føden om jeg var deg. Her er de i alle fall veldig OK og undersøker heller en gang for mye.

Kjedelig å gå å bekymre seg.

Hos meg virker det altså som om at det kommer letter om jeg gjør litt for mye en dag. (Og det trenger ikke være mye..)

Ble langt dette, ønsker deg lykke til :-)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138771420-vondt-i-magen/#findComment-138772016
Del på andre sider

Hei, jeg har hatt helt de samme tingene som du sa. Var på kontroll dagen før en dag hvor det ble skikkeli ille, da var jo alt ok, så utelukket at det var urinveisinfeksjon eller symptomer på svangerskapsforgiftning, Men det varte hvertfall denne ene dagen i ca 4 timer med stingaktige smerter, eller slik som du sa at babyen strakk på seg slik at den rørte ved noe som gjorde skikkelig vondt, med til tider inni mellom med skikkelige knip. så plutseli forsvant det. helt merkeli syntes jeg, og tenkte nesten å ringe føden (er 32+5). men har hatt lignende smerter ved flere anledninger, bare ikke riktig så ille som denne ene gangen. Det skjer ofte hvis jeg har stresset og stått mye (jobber på butikk) og hørt at det kan være ligamentbåndene som strekkes eller at det er et tegn på at man skal ta det me ro. Også kan det være kynnere som blir skikkeli sterke, og det er jo heller ikke bra, kan fortsette til ordentlige rier om en ikke tar det me ro og slapper av. Så tror disse smertene er et tegn på akkurat det; at man trenger ro og hvile. =)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138771420-vondt-i-magen/#findComment-138772250
Del på andre sider

Takk for svar begge to:-) Høres ut som noe av det samme som jeg har ja. Første gang jeg fikk det var i sommer når jeg var i Tyrkia, va ca 25 uker da. Da hadde jeg skikkelig vondt i over en uke, så jeg var på sykehus der nede og fikk ultrayd, legen mente det kunne være babyen som presset på noen nerver. Men det jeg synes var rart da var at smertene kom til samme tidspunkt hver dag.

Nå er jeg 31+2, smertene er litt anerledes enn når jeg var i Tyrkia, men mye av det samme også. Tror det kan være noe i det dere sa om stress. I tyrkia ble jeg på mange måter litt stresset pga varmen, hadde masse kynnere hver dag. Å nå har jeg også vært litt stresset, fått flere kynnere å, så det er ikke greit å si hva som kommer først. Burde kanskje ringe føden å høre hva de tror. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Kjenner masse bevegelse, så jeg vet i hvert fall at det er liv i lille nurket mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138771420-vondt-i-magen/#findComment-138772642
Del på andre sider

Enig, heller en gang for mye enn en gang for lite :-)

Selv om jeg hadde undersøkelse for 1 mnd er sjansen stor for at jeg ringer dem i morgen.

Er flink til å utsette å ringe legen når det gjelder meg selv, men nå er det jo egentlig ikke meg selv det gjelder :-)

Er litt ekstra vanskelig å vite når det er første gang.. Men, i likehet med deg sliter jeg litt med å forklare hvordan vondt det er.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138771420-vondt-i-magen/#findComment-138773193
Del på andre sider

Jeg er også flink til å utsette, tenker alltid at jeg skal vente til i morgen å se om det har blitt bedre da. Akkurat nå har jeg ikke vondt, så tenker jeg venter å ser om smertene kommer tilbake i løpet av dagen.

Ja det er litt vanskelig når vi ikke klarer å forklare hvordan vondt det er, så varierer det litt å, varierer også litt på hvor i magen det er vondt, liksom litt over hele!!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138771420-vondt-i-magen/#findComment-138774314
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...