Gå til innhold

hvor mye mat ca -5-6 mnd??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor mye mat spiser deres på den alderen ca?

her får ho grøt morra og kveld og mm utover det..

hvor mye gir dere?

dere som gir mme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt på snart 7 mnd spiser dette (og gjorde når han var 6 mnd)

0900 - Flaske med mme, ca 180 ml

1200 - En halv posjon grøt + vann

1500 - Middag - noen skjeer + mme hvis jeg får det til.. ikke alltid han vil ha

1800 - En posjon grøt + vann

ca. 19:30/leggetid - noen slurker mme for å sovne (ikke hver kveld)

En gang mellom 0130 og 0430 - ca 180 ml mme.

Skrevet

Lillemann er 6,5 mnd, men jeg svarer likevel :)

Han får mme. Grøt til frokost, hjemmelaget middag + dessert til middag og grøt til kvelds. Drikker mme innimellom dette. Litt usikker på det eksakte antallet flasker iløpet av døgnet. 6 kanskje. Drikker da 100 ml pr flaske. 140 på natta.

Skrevet

Hvor mange måltider man har i den alderen kommer nok veldig an på når man begynte med fast føde. Her er jenta 6,5 mnd og har spist grøt på kvelden i ca 3 uker. Nettopp startet med grønnsaksmos på formiddagen i tillegg. Ammer vel ca hver 3.-4.time på dagtid og 1 gang mellom 19 og 8.

Skrevet

Hun får pupp ca 03/04 på natta og første måltid om morgenen ca 0700. Så velling (vil ikke ha det som grøt) ca 10, flaske med mm eller mme kl 12, 14, kl 17 et lite mm/mme- og fruktpurémåltid og så velling med litt sviskemor kl 1900.

Hun spiser mellom 120-200 pr måltid. Gjennomsnitlig ca 150, kanskje. Skulle ønske hun kunne spise litt mer og heller ikke SÅ ofte, men men, skal ikke klage når hun kun er oppe en gang om natta. 5 mnd gammel.

Skrevet

Her spiser gullet 5 mnd, 240 ml 4 ganger i løpet av dagen. (Han sover natta over) Han får mme og en halv porsjon grøt til kvelds. Hender at jeg må supplere med litt fruktmos på det måltidet han spiser i 15-16 tiden om han ikke er fornøyd med 240 ml mme.

Han spiste lite og ofte for 1 1/2 mnd siden og da fikk vi råd fra HS om å drøye måltidene slik at det gikk lengre mellom og han da skulle spise mer. Vi måtte bare drøye ett måltid så ordna resten seg selv ! Kan jo være verdt et forsøk...

Skrevet

kl 09.00: 220 ml mme

kl 11.00: Grøt av 100 ml væske

kl 15.00: 100 ml middag og 100 ml fruktmos

kl 16.30: ca 150 ml mme

kl 19.30: grøt av 100 ml væske

kl: 20.30: ca 150 ml mme

5 1/2 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...