augustmom Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 skal kjøpe ny vogn, vurderer trehjuling me svingbart forhjul, eller firhjuling hvor framhjulene er svingbare. men så lurer jeg på om de er noe bra i snø å slaps? noen med erfaring som kan komme med gode råd??
Lykke X 4 Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Min erfaring er at trehjulinger er mye bedre enn firehjulinger på snø og slapseføre. Har bodd i Finnmark, så jeg har fått testa det skikkelig ut (både med 3 og 4 hjul) Men det er forskjell på trehjulinger også da. Luftdekk er å anbefale. Har ikke testa ut firehjuling med svingbare forhjul på snø, men tror ikke det fungerer så bra (har selv Bugaboo cameleon, og den kommer ikke til å fungere bra på snøføre). Uansett må du låse forhjulet på trehjulingen når du kjører i snø, ellers er det ekkelt å kjøre
augustmom Skrevet 27. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. september 2008 ok. tenkte nemlig på x-lander. man kan låse hjula på både tre-og firhjulingene. dette må jeg vurdere nøye.. noen med erfaring me de tpe vognene?
Anonym bruker Skrevet 27. september 2008 #4 Skrevet 27. september 2008 Dette er en smakssak, og det sies at de med 3 hjulinger aldri ville byttet den bort. Så angre gjør du nok ikke uansett valg De fleste trehjulinger i dag er veldig stødige, eneste er å komme opp og ned fra fortau med kanter men det finner man fort en teknikk for. Trejulinger er mye lettere å manøvrere da man slipper å "vippe" vognen for å svinge, det samme gjelder de nye vognene med to små svingbare hjul foran.
LegallyBlond Skrevet 28. september 2008 #5 Skrevet 28. september 2008 Jeg har hatt to forskjellige trehjulinger med svingbart forhjul, begge har hatt lufthjul og de har fungert supert på snø og slapseføre. Har ikke låst forhjulet engang. Myyyye bedre på sånt føre enn brio kombien vår. Vogner med fire svingbare forhjul har jeg ikke erfaring med, men kan aldri tenkte meg at de fungerer særlig bra på snøføre. Framhjulene er ofte små og tynne. Skulle jeg valgt en vogn med fire svingbare forhjul hadde jeg sett på maci cosi mura, den har større forhjul enn det som er vanlig og det er lufthjul med litt tykkelse. Om du låser dem tror jeg de skulle fungere ok på snø/slaps. Ellers kjenner jeg ikke til x-lander vognene men har registrert at det er en del som har dem, så du kan jo lage ett innlegg om brukererfaringer med vognmerket i tittelen. Evt. gå inn på barnevognguiden.no eller vogndilla.com og se om det er lagt inn brukererfaringer der.
venter enda en babygutt Skrevet 1. oktober 2008 #6 Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Jeg har hatt 2 OTH urban jungle og 1 Teutonia S3 og har nå en BRIO joy kjøpt i Sverige og må si at det er BRIO joy jeg er mest fornøyd med. Den har to svingbare hjul som kan låses foran. Fremhjulen er større enn f.eks Bugaboo og bærer preg av at den har god kvalitet, noe som jeg ikke syntes Teutonian har. Har nesten velta 2 ganger med Teutonian, da jeg trukket vogna til meg baklenges. OTHen er en fin vogn som det ikke er noe tull med. Men jeg syntes at det var litt plundrete at sittestillingen eller liggestillingen reguleredes med "ryggsekkstropper" og at den mangler stormtrekk og dermed ikke blir særlig lun når det blåser. Liker ikke heller at barnet kun sitter fra deg, men ellers er den en drøm å trille. * BRIO joy tar liten plass sammenslått. * Barnet kan sitte både forovervendt og bakovervendt. * Du kan lett slå over stangen for å bytte kjørerettning dersom barnet får sol eller vind i ansiktet eller dersom han/hun er grinete og trenger litt forandring. * Den er lagd for norske / svenske forhold og er god og lun. * lufting i kalesjen (perfekt når det blir dårlig luft f.eks inne på kjøpesenter eller om sommeren.) * full liggestilling * Veldig stødig * og noe av det beste: Romslig handlekurv. På OTHen og Teutonian fikk jeg så vidt inn en handlepose (dvs jeg måtte ta ut varene fra posen og dytte under), mens på BRIO joy fikk jeg med meg alle min tre handleposer uten problemer = deilig!!! Den kommer til Barnas hus snart, men kan om sagt kjøpes rimelig på Happyland i Svinesund (Jeg betalte 5500 Nok for babybag og sportsdel, 6500 svenske, den koster 7200 svenske på Babyproffsen tror jeg) Ups dette ble visst litt reklame, men min anbefaling er egentlig å kjenne på vogna hvor stødig den virker. Det finnes ustødige 4-hjulinger og stødige 3-hjulinger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå