laimor Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Min sønn på 4 sluttet med bleie i vår. Han hadde et og annet uhell i tida før sommerferien, men ikke særlig mer enn vi regnet med. I sommerferien kom det ikke en eneste dråpe i trusa,og lykken var stor. Han brukte fremdeles bleie om natta, men vi regnet ham for ferdig med bleier om dagen for fodt. Så begynte han på barnehagen igjen etter fire ukers ferie, og da skled det fort fullstendig ut, og nå tisser han seg ut tre-fire ganger for dag, og det ikke små skvetter det er snakk om alltid. Han går på do noen ganger, men det går ofte i buksa. Han bæsjer alltid på do, bank i bordet. Lurte på om de var litt sløve å følge med på barnehagen, men nå har jeg ikke inntrykk av det. Vi har prøvd alt mulig for å få ham til å slutte med dette (ymse belønningssystemer, alvorsprater formaninger), men ingenting hjelper. Han lover å ikke tisse ut mer, og neste dag er det samme greia. Siste dagene har jeg falt for fristelsen til å kjefte ham huden full, og da bare står han der og skjærer grimaser til meg og gir tydeligvis fullstendig blaffen. Tidligere i dag stod vi på badet og ordnet med de siste tisseklærne, og da begynte jeg rett og slett å gråte. Forresten ingen reaksjon på det heller. Føler meg fullstendig mislykket som mor, selv om jeg er kjempeglad i ham er det ikke noe kjekt overhodet å være mammaen hans lenger, for det blir så mye fokus på dette, og alt er bare dumt og frustrerende og problematisk, æsj. Han ble storebror for to år siden, så jeg tror ikke det har noe med det å gjøre. Hjelp!
Anonym bruker Skrevet 26. september 2008 #2 Skrevet 26. september 2008 Akkurat det samme skjedde med 3,5-åringen min da han begynnte på ny avdeling i barnehagen etter sommerferien. De sa i barnehagen at dette var helt vanlig. Etter ferie og med nye fjes og mer uro rundt seg blir det fort slik. Tror også han ble så opptatt med lek, at han rett og slett holdt seg til det var for sent. Dette varte i halvannen måned ca - og nå har det gått kjempefint i nesten to uker! De sa i barnehagen at vi ikke skulle mase på han (og det var vanskelig!). Men da vi sluttet med det, gikk det ganske fort over. Nå har vi bare fokusert på å si hvor flink han har vært når han kommer hjem med de samme buksene, som han ble levert i - og det virker som det gir motivasjon.
Susan*lillegutt og mini* Skrevet 26. september 2008 #3 Skrevet 26. september 2008 nå har gutten min på 3.5år,vært bleietør på dagen siden i fjor sommer,og tro meg,det er helt vanlig at det kommer perioder hvor de begynner å tisse seg ut igjen. Som hun over sier,spesielt med nye bhg,fjes og masse slik,men er vanlig,så ikke føl deg verken mislykka eller noe. si til barnet,ok du tissa deg ut i trusa denne gangen,men neste gang klarer vi å gå på do =) i en munter og glad tone =)
Anonym bruker Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Å endelig noen i samme bås! Jeg er så lei jeg også, hva skal jeg gjøre! Har prøvd med lokke gaver, klistremerker osv. Er så lei av å våkne på natta og vaske tiss! Ja jeg må innrømme at jeg har bannet og blitt sint!!! Men nå har jeg om min mann bare blitt enige om å overse dette og la det gå. Bare vaske og kle han uten noe skjefting eller smelling. Men hvorfor får de så kraftige tilbake slag når han har hvert så flink så lenge?
2 Gullunger Skrevet 3. oktober 2008 #5 Skrevet 3. oktober 2008 Akkurat det samme her! Jenta vår sluttet med bleie i vår, var helt tørr i flere uker og vi regnet med at nå var det slutt på bleie. Men... de siste 3-4 ukene tisser hun litt i trusa før hvert eneste do besøk omtrent! Første uken var vi positive og fokuserte på de gangene det gikk bra, men det har bare blitt værre og værre, og nå nettopp falt jeg for fristelsen til å true med bleie og sette den på - hun er like fornøyd og ser ut til å kose seg med bleien på igjen.... Huff - jeg blir frustrert på meg selv og på all den tissingen og klesvasken!!! Og frustrert for at det ser ut som hun syns det er helt ok å tisse i trusen hele tiden... Vi får vel ta oss sammen og prøve og overse det igjen, og rose masse de (få) gangene det går bra.... det er visst en utholdenhetsprøve dette....
zadine Skrevet 23. oktober 2008 #6 Skrevet 23. oktober 2008 Tulla vår ble bleiefri på dagen da hun var 2 år og 8 mnd, altså forrige vinter. Slutta med bleie på natta da hun ble storesøster i april (hun ville det selv). Men etter ferien begynnte hun å tisse seg ut igjen, men bare på dagtid, da hadde hun nettopp byttet avdeling i bhg. De sa i bhg at det er helt vanlig. Vi forsøkte å ikke gjøre noe stort nummer av det. Men så innførte vi et belønningssystem for andre ting, hun fikk klistermerker for hver gang hun kledde på seg selv, og hjalp til med å dekke bord og slikt. Så tenkte vi at vi skulle forsøke med tissinga også. klistermerkene var så stas at etter 3 dager så hadde hun sluttet å tisse igjen. Og nå er det ikke et tema lenger, hun får ikke lenger klistermerker for å la være å tisse. Det varte en god månedstid før hun sluttet å kreve klistermerker for det.;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå