Gå til innhold

amme lengre enn til 2.utdrivning??

råååsa-med gutt og jente:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvor lenge skal jeg amme om gangen?

nå ammer jeg til 2.utdrivning på et bryst. er det som regel "tomt" da eller klarer de å få ut mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, gutten min sluttet liksom aldri aa supe i seg melk, men det ble lengre mellom hver slurk desto lengre han fikk ligge (han kunne ligge ved brystet i timesvis). Hvis det ikke kom melk pleide han aa bli sint (sjkedde da jeg hadde tette melkeganger), sa jeg antar han svelget melk og ikke luft :-)

Skrevet

Når de må suge mer enn 3 ganger før de svelger melk, så er det "tomt" og da bytter jeg bryst dersom vi ikke har gjort det, eller så må hun vente til neste amming. Det har ingen hensikt at de får ligge der å "sutte" når det er tomt.

Håper det var svar på spørsmålet ditt?

Skrevet

ja men hos meg kommer først 1.utdrivning....og så går det et par minutter der puppen virker tom og han svelger ikke. så kommer 2.utdrivning og han svelger igjen.

Skrevet

Det er også mange barn som tar seg pauser, eller bare sutter litt. Du kan jo prøve å ta ham vekk etter 1. utdrivning (jeg har aldri merket noe til ulike utdrivninger egentlig) og se om han er fornøyd. Er han ikke det, så er det jo bare å legge ham til igjen :) De er ganske flinke til å fortelle oss om de har fått nok eller ikke.

Skrevet

Jeg vil tro at babyen har fått i seg hver eneste gulldråpe hvis du ammer til etter 2. utdrivning :-) Det er jo kjempebra, syns jeg. Jeg vil tro at du kan bytte pupp med god samvittighet da:-)

Babyen min lå også som regel til etter 2. utdrivning ved kveldsmåltidene, og det gjorde meg godt på den måten at da visste jeg at hun hadde fått i seg verdifull, feit melk. Hun har hele tiden vært liten og veldig slank, så hun har trengt hver dråpe.

Skrevet

¸.·´¯`·.¸><((((º> : For et fantastisk og kreativt nick:)

vårt problem er at han kunne ligget med puppen i flere timer til langt på morgenkvisten. derfor jeg tror jeg ikke har nok melk. han blir ikke mett virker det som.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...