En snupp - og en knert i magen Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Som kjent varierer jo dette fra merke til merke. Jeg kan dele noen erfaringer i alle fall. Datteren vår er nå på slutten av str. 56, og vi har begynt på noe i 62. Refleks - små i str., men vide i bredden Kapp Ahl - normal, litt store kanskje Cubus - normale HM - små Joha - midtimellom-str. Litt store Lindex - litt store i str., men god passform (for oss i alle fall) Zara - små i str. Det var de jeg kom på i farten, men det er sikkert flere. Og andre har helt sikkert andre erfaringer enn oss, men det kan jo være greit å ha en pekepinn om man får gaver osv.
Histepist Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Jeg har erfart at Lindex er små i str men god passform, H&M er normale. Joha er litt små Så det er nok stor forskjell fra baby til baby
VilVilVilVil Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Mine erfaringer: HM - små Lindex - normal Joha - midtimellom-str, men litt små, favorittmerke sammen med name-it Cubus - normal, men litt for vide i bredden Name-it - normal, men bodyer er litt smale, favorittmerke her Refleks - litt små, men ikke så små som HM
kajfla Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 jeg syns at: nameit er veldig smale i fasongen. og trange rundt låra på bodyene. cubus er vide og passer til "gode" lår.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Datteren min er "ferdig" med str 56, og nå har også 62 blitt for lite fra enkelte butikker. Mine erfaringer er som følger (tar utgangspunkt i bodyer, da jeg synes det er viktigst at de passer, mens en bukse gjerne kan være litt stor): Reflex sine bodyer er like lange som de er brede. HM & Lindex sine er ganske like i str, og er ganske vide, nesten litt for vide (selv om jenta vår er rund). Liker uansett disse merkene godt, fordi klærne kan vaskes på 60 C og tørkes i trommel Exit: Elsker disse bodyene! Altså de "elastiske" uten knapping i halsen. De er rimelige, tåler å tørkes i trommel (selv om det står at de ikke gjør det), og de er såpass elastiske at de passer uansett "tykkelse" på barnet. Men de er veldig store i str. Jenta vår begynner som sagt med str 68 i klær fra feks HM og Lindex, mens klærne fra Exit i str 56 fortsatt passer såvidt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå