Gjest Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 skal ha dem i et album med bilder av dem og oss, og datteren vår.
Gjest Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 og oppigjen. noen må vel ha et fint dikt å dele med meg:)
Torpekjærringa Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Syns denne er så fin )) Passe jo fint til noen som har elsket hverandre i en evighet )) Kjærlighet kommer, og kjærlighet går. Ingen veit vægen vi vandre. Men din vil je vara i dager og år. Je vil itte sjå på ændre. Mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt. Og visa med seljelyd låter. Min glede er din, din glede er min. Og sorgen er min når du gråter. Kjærlighetsrosa er frodig og sterk. Den kan få knopper og bløme Kjærlighetsrosa er skaperens verk. Det skal vi æiller forgløme... Mitt hjerte er ditt, ditt hjerte er mitt. Og visa med seljelyd låter. Min glede er din, din glede er min. Og sorgen er min når du gråter
Gjest Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 takk det var fint:) ( bare usikker på om to 70år gamle dansker forstår det da;) men jeg skriver det ned her, så har jeg det. takk for hjelpen....
Torpekjærringa Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Har det på svensk også ....men ikke dansk ;o)) Kärleken kommer och kärleken går, ingen kan tyda dess lagar. Men dej vill jag följa i vinter och vår och alla min levnads dagar. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter. Kärleken är så förunderligt stark, kuvas av intet i världen. Rosor slår ut ur den hårdaste mark som sol över mörka gärden. Mitt hjärta är ditt, ditt hjärta är mitt och aldrig jag lämnar det åter. Min lycka är din, din lycka är min och gråten är min när du gråter. ------------------------
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Synes dette av A.O. Vinje er nydelig... men til dansker? vet ikke Den dag kjem aldri at eg deg gløymer, for om eg søver, eg om deg drøymer. Om natt og dag er du like nær, og best eg ser deg når mørkt det er. Du leikar kringom meg der eg vankar, eg høyrer deg når mitt hjarta bankar. Du støtt meg følgjer på ferdi mi, som skuggen gjeng etter soli si. Når nokon kjem og i klinka rykkjer, d'er du som kjem inn til meg, eg tykkjer; eg sprett frå stolen og vil meg te, men snart eg sig atter ende ned. Når vinden lint uti lauvet ruslar, eg trur d'er du som gjeng der og tuslar; når somt der borte eg ser seg snu, eg kvekk og trur det må vera du. I kvar som gjeng og som rid og køyrer, d'er deg eg ser, deg i alt eg høyrer: i song og fløyte- og felelåt, men endå best i min eigen gråt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå