Gå til innhold

Planlagt KS på Ullevål :)

Anbefalte innlegg

Var idag til samtale og undersøkelse på Ullevål i forbindelse med planlagt ks.

Første fødsel endte i hastesnitt etter maaange timer, med risiko for babyen. (Blant damene i familien min på morssiden har 2. fødsel vært tregere og lengre for alle sammen.)

Jeg skulle gjerne født vanlig jeg - hadde min kropp klart det, men viktigst av alt er at babyen kommer ut i live.

Jeg møtte idag overlegen for Svangerskapspoliklinikken på Ullevål. Jeg var skeptisk i utgangspunktet, og regnet med å måtte fortelle opp og ned om alle mine tanker rundt, for og imot det ene eller andre. Men jeg møtte altså en lege som hadde lest nøye gjennom journal og partogram fra forrige fødsel, og han var helt enig i at planlagt var det beste for oss. Han synes det var drøyt at forrige fødsel fikk trekke ut så langt som den gjorde, og at det nå pga "mekaniske misforhold" som han kalte det, var best for babyen å få komme ut i ro og orden.

Jeg følte meg godt ivaretatt - og sett på en saklig måte. Jeg måtte berømme og rose han for at det var godt å komme til en forberedt lege.

Har vært nok inn og ut av helsevesenet opp gjennom livet pga andre ting, og da måttet fortelle journalen min om igjen og om igjen.

Fikk dato 11 dager før termin, det som ble den fineste datoen sa han ;).

Spurte hva om fødselen mot formodning skulle starte før? Da var det bare å ringe og si ifra, og komme inn så ble det raskt ordnet ks.

Jeg er nå veldig glad, og beroliget, og gleder meg veldig til å få babyen!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138768381-planlagt-ks-p%C3%A5-ullev%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...