Gå til innhold

At ikke jeg har "oppdaget" Teutonia Mistral før :-)

Anbefalte innlegg

Det er jo en super vogn!! Snerten og nett, men med full comfort. Og det vendbare styret er helt supert!! Jeg har kjøpt den i fashion brun, og den er så fiiiin :-) Etter tre barn og utallige vogner så må jeg nok si at dette er min favoritt.

Fortsetter under...

Den glemmes nok litt i junglen av mange nye trendye vogner. Men denne hadde jeg til førstemann i 2000 og det er fortsatt en favoritt. Sammen med OTH da. ;-) Men til hvert sitt bruk. Mistral er det beste komplette vogna syns jeg. Og i brunt er den jo bare vakker...

Ser veldig snerten og fin ut. Og en forbedring av den vanlige Mistralen må jo være bra. Men reagerer på vekten. Bare sportsdelen veier 16,7 kg. Det er litt mye.. Da mange sportsvogner nå ligger på under 10 kg. Tenker veeeldig på løft inn og ut av bil da jeg frakter med meg vogn i bil hver dag.

Mistralen er kjempefin! Har en fra 2005, men skulle gjerne hatt en nyere. Vi bruker en 08 modell av Timmy vi nå, den også er kjempefin. Eneste er at den ikke har den vendbare håndtaket, ellers er de jo ganske like.

Mistral S veier 2-3 kilo mer enn den "vanlige" Mistral, som jeg har. Jeg er ikke glad i sånne små hjul som flyr i alle retninger, så jeg ville ha fire faste hjul. Mistralen veier 11,8 kg uten hjul, og sikkert et par til med.

Annonse

Jeg tror jeg ender opp med Prestige. Den er jo identisk med Mistral bortsett fra at sportsdelen kan tas av, slik at man kan bruke dypbag/fashionbag og at den er litt høyere en Mistralen. Supert at det også går an å få håndbrems på vognene fra 2009 :-) De jeg kjenner som har hatt Mistral, sier alle det er den beste vognen de har hatt!

Samme her, også 3 barnsmamma og har hatt mange vogner. Første teutoniavogn, og veldig fornøyd! Jeg har også brun fashion : ) Men den ER et dråg å få inn i bilen syns jeg. Ihv.fall hvi man har litt skral rygg.. Jeg har en bugaboo i tillegg og syns de utfyller hverandre bra. Tungt å styre mistralen når man er blitt vant med bugabooen som snur på en femøring, men begge har sine kvaliteter. Bruker bugaboo til å farte rundt med, inn og ut av bilen, småturer, shopping mv og mistral når hun skal kunne sove lengre, veldig ulendt terreng og skal brukes som sovevogn når hun starter bhg. Har begge i brunt så jeg kan bruke samme tilbehøret.

De som vil ha 2008 modellen bør skynde seg til butikken nå, for nå har de stanset produksjonen av disse.

(Jeg syntes ikke 2009 innsatsene var like fine, så det ble en liten jakt etter den rette vognen her;)

Hm.. jeg snakket akkurat med en butikkeier som hadde vært på Teutoniamesse i helga. Hun sa at de sannsynligvis skulle klare å levere 2008-innsatsene ut året. Jeg ønsker meg også brun vogn, men føler ikke at jeg kan begynne å bestille ennå siden jeg bare er i uke 9. Er det allerede problematisk å få tak i 2008 innsats, altså?

Annonse

Jeg også skulle bestille brun innsats (fashion) og fikk beskjed om at disse var gått ut av produksjon, og ikke kunne leveres.

Ringte rundt på flere butikker, ingen kunne bestille og ingen hadde på lager. Det værste var at jeg fikk beskjed om at bag ikke kunne skaffes før neste år! Ungen kan da ikke vente til neste år..

Hvis du vil ha 2008 modell må du nok bestille nå selv om det er litt tidlig, de fleste butikker lar deg ha den stående på lager en stund mot et depositum.

Uff, da.. Nå ble jeg litt stresset gitt! Får bestille så snart jeg har bikket 12 uker. Før det er liksom uaktuelt.. Da får jeg heller finne på noe annet hvis man ikke kan skaffe brun 2008 modell. Takk for svar!!

Merkelig forskjellige svar for folk her da..

Jeg tok kontakt med Lilleprinsen, de sa den kunne skaffes fortsatt men måtte produseres først og hadde da 12 ukers leveringstid..

Noe som forsåvidt er for sent for min del, men hvis dere andre er tidlig ute :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...