Gå til innhold

mulig å ikke få bekkenløsning??

Anbefalte innlegg

jeg føler jeg sitter på vent med bekkenplagene..

har skeiv hoftestilling og har hatt store plager med hoftene pga dette + at jeg er skeiv i ryggen.

Pga dette, og at min mor hadde prolaps under alle sine graviditeter, føler jeg at det er bare et spørsmål om tid før det er min tur, men utrolig nok har jeg aldri følt meg bedre!!

Er det bare stille før stormen eller er det mulig å slippe unna? er 35+6 så jeg hadde trodd at dersom jeg var i faresonen ville jeg merket noe nå?

Fortsetter under...

Ikke alle får problemer med bekkenet i svangerskapet. Mener å ha lest at alle har bekkenløsning (må man ha for at ungen skal kunne komme gjennom bekkenet under fødsel), men at ikke alle får smerter i forbindelse med bekkenløsningen. Men er absolutt ingen ekspert her da ;-)

Tror nok JM vil kunne svare på spørsmålene dine.

Bekkenløsning med smerter kommer som følge av hormonene som kroppen produserer i svangerskapet. Selv om du har alle de problemene du har, og din mor har sin historie, behøver ikke det bety at du skal ha problemer. Slapp av og nyt at du er bra.

MEN husk for all del å ta det mer ro også etter fødselen! Nybakte mødre får en forandring i hormonbalansen i kroppen ca 12 uker etter fødselen. De som ikke har tatt det nok med ro fram til da, KAN få store problemer med bekkenet etterpå. Det kan være vanskelig å styre seg etter fødselen, da føler man seg bra, og styrer på med turer, trening, husarbeid og alt det vi ikke burde gjøre. Det å ta det med ro en god stund etter fødselen, kan betale seg i mange gode år etterpå. Har hørt om mange som ikke greide å roe ned, og som sliter leeenge etterpå.

• 2 uker senere...

Ta en tur ti en fysioterapeut som har god peiling på slyngetrening og få lagt opp treningsprogram med øvelser i slynger! Jo før man starter treningen jo bedre er sjansen for å unngå bekkenløsning har jeg hørt!

Dette er også glimrende styrketrening for rygg og stailiseringsmuskulatur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...