Gå til innhold

Kommentèr påstanden:

Lillemoool

Anbefalte innlegg

"Hvis man er kvalm i svangerskapet er det mindre sjanse for abort."

Dette leste jeg et sted at faktisk var bevist, men man vet jo aldri... Jeg mistet i juli i uke 7 og hadde ikke vært kvalm i det hele tatt! Nå er jeg i uke 8-10 og har sliti værst.... Kan jeg håpe på bedre utfall nå?

Fortsetter under...

Med mitt første barn (en gutt) var jeg så og si ikke kvalm.

Med svangerskapet som endte med MA var det kvalmen som gjorde at jeg tok en graviditetstest som var positiv. Var litt kvalm de første ukene av dette svangerskapet og. Det ga seg jo, men det fikk jo sin naturlige forklaring når jeg fikk vite at fosteret hadde dødd i uke seks og jeg var på utskraping i uke 12....

Altså, det svangerskapet som gikk bra var jeg ikke kvalm i det hele tatt så det stemmer ikke for min del....

• 2 uker senere...

Annonse

Hadde en SA i uke 11, var da ikke kvalm. ER nå gravid 11+4. og er kvalm. Føles som om jeg er i konstant bakrus. (Har det på samme måte som når jeg er i bakrus). VAR på ul igår, og da så alt fint ut. Så håper det går fint. Så hvis det gjør det, så stemmer det på meg. Vet andre og som ikke har vært kvalm og mistet og så vært dårlige og det har gått bra. Kroppene våre reagerer forskjellig. Så det trengr ikke stemme for alle.

Lykke til. Og tenk positive tanker, selv om det ikke er lett.

• 1 måned senere...

Med første svangerskap var jeg kvalm til uke 16. Ikke så ille at jeg kastet opp, men kvalmen var helt tydelig tilstedet allerede fra uke 4. Med MA var jeg nesten ikke kvalm, noe av grunnen til at jeg ble bekymret. Kvalmen forsvant helt i uke 6, og da sluttet babyen også å vokse viste det seg. Så for meg betyr kvalme et sundt svangerskap, eller heller kanskje ingen kvalme et tegn på at noe er galt.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...