Ildfluå Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 Gutten min strammer beina sine ofte, spesielt når han blir litt engasjert. Dersom han ligger på ryggen ligger beina nedover, ikke opp slik fysioterapeuter vil at de skal gjøre. Han gjør det også, prøve å putte føttene i munnen, men jeg har altså hengt meg opp i at han strammer beina mye. Når jeg bærer ham, lager han også stive ben. Når han ligger på stellebordet, lager han av og til stive ben så det er vanskelig å skifte. Andre?
En snupp - og en knert i magen Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Jenta vår gjør det ofte og har alltid gjort det. Hun sparker og spreller og strammer bena og trekker dem tilbake. Så lenge de gjør det selv så er det vel ikke noen fare? Har aldri tenkt på det som annet enn at hun trener seg selv
mastermind Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Det gjør vår på 5 også. Når hun er begeistret og øser seg opp strekker hun beina, og så er det opp igjen. har aldri tenkt over dette.
VerdensBeste Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Det har min gjort hele tiden, og gjør det fortsatt 8 1/2 mnd.. Det var et problem her da, hvertfall ifølge fysioterapeuten, så jeg fikk noen øvelser jeg skulle gjøre med henne, og forskjellige måter jeg skulle bære henne på.. Men det hadde litt med ryggen å gjøre og da, så det er kanskje derfor det ikke var helt bra.. Vi har hvertfall slitt veldig mye med dette tidligere, og hun har jo kunnet stå helt strak siden hun sikkert var 2 mnd gammel, ikke helt babymyke ben nei Om du er bekymret for det er det jo bare å høre med fysioterapeuten tilknyttet helsestasjonen din.
Ildfluå Skrevet 25. september 2008 Forfatter #5 Skrevet 25. september 2008 Takk for svar. Jeg har vært gjevnlig til fysio pga favorittside. Jeg blir nervøs av den fysioterapeuten. Asymmetrien ser ut til å ha gjevnet seg ut, men hun finner stadig nye ting slik at jeg blir bekymret. Nå er det at han ikke støtter seg godt nok på albuene i mageleie. Bruker hendene til å støtte seg slik at han ikke leker så godt på magen. Han ruller bare mot sin venstre side. Så nevnte hun dette med stive bein rett før jeg gikk sist, så nå har jeg fått helt noia av dette, tenker CP med en gang, og at de nå begynner å bli spastiske!
En snupp - og en knert i magen Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Hvor gammel er han egentlig? Jeg var hos manuellterapeut med jenta her (de fant ingentin, men hun hadde vært ganske stiv i nakken visstnok) og han sa at når hun ble 3-4 mnd. og begynte å rulle, skulle vi ta kontakt igjen dersom det gikk mer enn 3 uker uten at hun rullet til begge sider. Hun strakk seg på den måten du beskriver også der, han sa ingenting. Nå er hun bare 2,5 mnd. men støtter seg godt opp på armene, dette med albuene har hun ikke skjønt enda Hun er sterk i kroppen og holder hodet godt allerede, men det mente manuellterapeuten bare var positivt. Så folk mener forskjellige. Enkelte fysioterapeuter får jo nesten dilla hvis ungene ligger litt foran på utviklingsskjemaet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå