Gå til innhold

Hvor store sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt første par sko til gutten min på 11 mnd, str 22. Ja, han har lange føtter. Men fant noen kjempefine vintersko også, kjøpte de med i tilfelle de blir borte i hans str. Damen i butikken mente han skulle ha str 23 i disse. Uten sokker har han 2 cm å gå på. Er ikke det litt mye? Ser ut som de flytebryggene og han klarer ikke å ta mer en to skritt i dem.. he he, litt uvant for han :-D

Hva har dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi var og kjøpte vintersko så tok eksp ut sålen fra skoen, satt den under foten til gutten og satt en tommel foran. Da ble hele sålen dekket. Hun sa at man skulle ha ca en tommel å gå på. Men han har ikke prøvd de for han går ikke enda.

Skrevet

Når de lærer å gå så er det vanskelig å gå med sko og det er ekstra viktig at skoene passer foten.. de skal max være 1,4cm lengre enn foten.

Men barna vokser fort og du kommer garantert til å få bruk for dem i løpet av vinteren, men akuratt nå ville jeg ikke brukt dem.

Skrevet

2 cm ekstra høres for mye ut til å kunne bruke de nå, ihverfall. Ideelt sett skal det være 1,2 cm ekstra å gå på i barnesko.

Skrevet

når jeg handlet sko til guttene nå, fikk jeg beskjed at vinterskoene burde være fra 1,5-2 cm lengre enn foten. da ville det være plass til en teknisk sokk nedi der.

Skrevet

skoene skal være 1.5 cm lengre enn det foten er =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...