dolly29 Skrevet 25. september 2008 #1 Skrevet 25. september 2008 har dere en konto som dere sparer i barna deres hver mnd? Og evt. hvor mye? Tror kanskje vi også bør begynne med det, men har jo ikke så mye ekstra å rutte, men alle munner drar....
2 hjertegull :) Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Vi har egen konto som står i hennes navn, som er låst med oss som disponenter frem til hun er 18 år... Planen var å spare litt hver måned, men vi har ikke heller så mye ekstra å rutte med, og vi skal kjøpe ny bil nå.. Men som regel så setter jeg inn en liten slant i slutten av hver måned, det som blir igjen på en måte, og det blir jo noen hundre kroner Oppga også dette kontonummeret til de som ville gi penger i dåpsgave.. Så mye enklere om bare folk setter inn der, i stede for at jeg må gå å gjøre det selv Der er jo dem som setter inn barnetrygden,og jeg skulle egentlig ønske at vi hadde så god råd at jeg også kunne det.. Men vi får se når jeg begynner å jobbe igjen.. Kanskje da
camosilla Skrevet 25. september 2008 #3 Skrevet 25. september 2008 Vi sparer 200kr til han i mnd. Han kan ikke disponere pengene før vi bestemmer det. Vet selv hvor mye penger jeg sløste bort da jeg var 18:( Blir jo en del penger etterhvert, og vil han skal bruke de på noe fornuftig.
2 hjertegull :) Skrevet 25. september 2008 #4 Skrevet 25. september 2008 Jeg brukte mine på sertifikatet :-D Hadde en avtale med mamma og pappa om at de skulle betale det om jeg ikke begynte å røyke, men det gjorde jeg Men sløste nok bort det som ble til overs Hvordan konto i hvilken bank har dere til gutten deres? Trodde ikke vi kunne disponere lengere enn til hun er 18 skjønner du...
ZZzZzzZ Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Vi sparer 1000kr i mnd til kontoen hans... Også får han kronestykker og femtiøringer nesten hver dag på sparebøssa si...også får han pengene vi panter flasker for...
gulda Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 Vi kommer til å sette inn penger til bursdager og jul på en konto til gutten vår. Hvis vi sparer i hans navn, så kan han bruke pengene på hva han vil når han blir 18, uten at vi kan si noe på det. Ikke alle 18-åringer tar fornuftige pengevalg.. Så kjipt å spare i 18 år, og så blir pengene sløst bort på noe han senere vil angre på selv også -og til stor irritasjon for oss foreldre.. ;o) Så vi setter inn barnetrygden på egen konto, og har i tillegg en sparekonto. Her håper vi å spare slik at vi heller kan hjelpe til når gutten har store utgifter, som å ta lappen, studier, evt egen bolig osv. Så på en måte sparer vi til ham, men vi har kontroll på pengene. Så kan han disponere pengene han har fått til spesielle anledninger, eller tjent selv.
Lykkeliten86 Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 vi har opprettet en konto til gutten vår som står i hans navn, der fører vi over 300.kr i mnd. og så har vi opprettet en konto til hvor vi overfører barnetrygda, disse pengene på denne kontoen er også gutten vår sine på en måte. men vi vil ha dem på en konto i vårt navn, slik at når gutten vår blir 18.år så kan han ikke gjøre hva han vil med dem, og sløse dem bort viss dere forstår. så da passer vi pengene for han, så får han dem til furnuftige ting. pga d blir jo en del penger til slutt. 1000.kr i mnd i 18 år e my peng
camosilla Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Sparekonto, Fox & Pia (tror jeg det heter) i DNB Nor. Der ble det automatisk at kontoen er sperret til vi sier i fra.
lille sprelle Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Vi sparer ikke spes til babyen vår. Smertelig erfaring med at dersom man begynner å studere og har sparepenger, så får man ikke stipend osv. Den dagen hun får behov for det, så skal hun få det hun trenger. Pengene hun har fått, står på en konto i en av foreldrenes navn. Blir det summer av det (f.eks. arv el.) kommer overformynderiet inn og styrer pengene - dårlig rente så vidt jeg har skjønt.
Hilde_85 Skrevet 25. september 2008 #10 Skrevet 25. september 2008 vi sparer barnetrygden på egen konto til han. Men har sagt at kommer det utgifter til f,eks klær som vi ikke har penger til tar vi det fra hans konto.
Saltlakris Skrevet 25. september 2008 #11 Skrevet 25. september 2008 Både jeg og samboeren min sparer i hvert vårt fond til henne, i våre navn, slik at ikke dette blir et problem senere ift.stipend ol. Jeg sparer også penger jeg får av hennes olderforeldre til å kjøpe ting til henne, pluss gaver senere på en egen konto som jeg tenkte hun skulle få når hun ble stor. Bruker heller egne penger til å handle. Syntes det er fint ettersom de er gamle, og kanskje ikke kommer til å være der hele oppveksten hennes, da får hun på en måte en gave av dem og når hun blir voksen. Kommer også til å opprette en sparekonto hvor vi setter inn gaver fra familie til jul/bursdag/dåp ol. som også skal være sperret.
Mom2boys Skrevet 25. september 2008 #12 Skrevet 25. september 2008 vi sparer 200,- til hvert av barna hver mnd. dersom de får penger i gaver fra folk, har vi alltid satt dem rett inn på konto.og de har også hver sin sparebørse som vi legger penger på. stor stas hver gang disse skal tømmes, da de får en premie av banken hver gang den blir tømt (nordea). kontoene står i våre navn, med tanke på evt. stipend når den tid kommer. skulle gjerne spart mer, men er litt stramt for tiden, håper å kunne øke sparingen om ett par år. men alle monner drar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå