Gå til innhold

Flere babyer som ikke vil drikke melk her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man? Prøvd alt føler jeg..han vil bare ha vann. Blander grøten ut i melk da, så får i seg litt der. Han er 8 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen min vil kun ha kald melk,er melka eller grøten varm vil han ikke ha.Har du prøvd det?

Skrevet

Ja, han drikker litt kald melk, vil IKKE ha varm!! Men likevel får han kanskje bare i seg 1-2 dl om dagen...

Skrevet

Får han grøt?Slik at han samlet sett får i seg nok væske i løpetav et døgn?Sønnen min er 6,5mnd,jeg tilbyr melk til hvert måltid, men det varierer når han vil ha. Enkelte dager vil han kun ha melk til kvelden. Vær tålmodig og tilby han melk deretter vann etter hvert måltid.En skje malt kan også prøves for bedre smak i melka.

Lykke til

Skrevet

Ser at han får grøt,litt trøtt nå så får ikke med meg alt hehe.Han får jo i seg i grøten. Prøv å ta et overslag hvor du regner med grøt og vann så er det ikke sikkert han kommer så dårlig ut : )

Skrevet

Si at han får grøt to-tre ganger om dagen. Da får han kanskje i seg 2-3 dl melk da. Men trodde de skulle ha 5-6 dl jeg...

Huff, er så bekymra..han er jo så sutrete hele tiden å. Ikke lett å være mor nei...

Skrevet

Ammer du? jenta mi på 10 mnd drikker heller ikke melk, varm eller kald, erstatning eller mm. Hun vil heller ikke spise grøt. men jeg ammer ennå 3 g for da og 2 g på natt, men skal trappe ned og vet ikke helt hvordan jeg skal få i henne melk jeg heller...HS sa det var nok om jeg amma morgen og kveld som et minimum for melkemengde, så trapper nok ned til det i førsten så får jeg bare fortsette å forsøke, tar hvertfall koppen med kald melk i munnen, det nekter hun om melka er varm. Og tar en munn vanlig h melk, så skal kanskje forøke gi det i stedet, for det sa S man kunne om man absolutt ikke fikk i de mme.

Skrevet

Kun kald mme her i huset.Hun får pupp om morgenen,men er ikke så begeistret for melk lengre..3 grøtmåltider blir 450 ml mme hos oss,holder sier helsesøster.Du kan også gi han litt naturell yoghurt m revet /most frukt,smøreost på brødskiva o.l.Nå er de så store at maten er viktigst,kalcium får de i seg på en eller annen måte.

Må tilføye at dette er ett problem hos de fleste jeg kjenner m barn på denne alderen;-)

Skrevet

Åh, så godt å høre!! Veldig godt tips med yoghurt og frukt ja. Tusen takk!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...