babyblomsten Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Vi skal begynne på denne mens perioden.. var det jeg fikk beskjed om.. Dama sa vi skulle begynne på spray og på enda en samtale på sykehuset.. (hva snakker vi om der?) Hva skjer videre, spray og så videre?? lenge etter at jeg har begynt på sprayen skal de ta ut spermier fra han og egg fra meg? for så å putte det inn igjen??? Lurer veldig er veldig spent, tenk ikke lenge til jeg kan kalle meg gravid og snart mamma.. Klæm
Gjest Skrevet 25. september 2008 #2 Skrevet 25. september 2008 Så spennende! Er det ditt første forsøk? Den samtalen er sikkert det infomøtet man må på før første forsøk. Da får man litt info sånn generelt om avdelingen osv. Det er gjerne 2-4 par sammen på et sånn møte. Holder du til på Riksen? Jeg er der og for min del var det i alle fall sånn at jeg startet spray. Deretter infomøte ca 2 uker etter oppstart med spray. Så var det kontroll hos lege samme dag som infomøtet før oppstart med sprøyter. For min del ble det en uke ekstra med spray før sprøytestart. Så blir det rundt en uke med sprøyter (kommer litt an på hvordan kroppen reagerer på medisinene. Første gangen brukte jeg sprøyter i 11 dager, andre gang i 9 dager). Deretter settes eggløsningssprøyta og dere møter på sykehuset 2 dager etter. Han for å levere sædprøve og du for å ta ut egg. Dagen etter får dere vite hvor mange egg som er befruktet og får time til oppøte dagen deretter til innsetting Så fra spraystart til egguttak kan det fort ta 4-5 uker. Lenge og vente, men satser på at det er verdt alt strevet Lykke til
babyblomsten Skrevet 26. september 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. september 2008 Hei !!!' Ja mitt første forsøk !!! eller vårt heter det vel !!! Jeg holder til i Tromsø! Jeg skla begynne på spray 12/10. så skal e begynne på sprøyter 29/10. 28/10 skal jeg på samtale til legen og ultralyd. fikk brev i dag !! De skulle sende sprayen i oppkrav, og sprøytene fikk jeg i dag... (Puregon) sprayen heter synarela... Han skal ta ut direkte fra tekstikkel, så skal det vel befruktes så inn.. Hmmmm.. spennende.. gleder meg til å blomstre !!!
Turva med ♥novembergull♥ Skrevet 30. september 2008 #4 Skrevet 30. september 2008 Hei babyblomsten! Ser at du også holder til i Tromsø. Jeg er kommet litt lenger enn deg, jeg har gått på sprøyter siden 25. sept, var på UL og samtale den 24. sept. Jeg skal opp nå den 2. okt (er tilreisende), skal ha UL og blodprøve fredag 3. okt, og da blir det bestemt når jeg skal ha uttak. Det blir tidligst på mandag 6. okt. Mannen må være der på uttaksdagen, for eggene skal befruktes samme dag. Dagen etter får man vite om hvor mange som er befruktet, og dagen etter der igjen hvor mange som har begynt å dele seg og som overlever videre.. Dette er virkelig nervepirrende. Så blir eggene satt inn etter 3-5 dager etter uttak. Håper det blir en nydelig høstblomst på deg :-) Lykke til!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå