Misti Skrevet 24. september 2008 #1 Del Skrevet 24. september 2008 Altså... noen sier at for lite kalorier ikke vil gi vekt tap?`det jeg lurer på er hvorfor gjør ketolyse det da? pga økt mengde fett i kosten? Jeg har en vinninde som skiter mye med mat og vekt.. men hun er ikke glad i egg og ikke bacon... hun har nå planer om og spise havregrynn og vann til alle måltidene bortsett fra midagg.... hun spør hva jeg tenker men jeg har ingen aning.. hva tror der? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138764784-hva-om-man-spiser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 24. september 2008 #2 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg tror hun kommer til og bli j..... lei havregrynn etterhvert Men ellers veit jeg ikke. Men er vell mye annet en egg og bacon man kan spise på ketolysekuren da. Men ville kansje snakka med legen og fått et opplegge gjennom legen om jeg var henne. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138764784-hva-om-man-spiser/#findComment-138765699 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lindynatt Skrevet 25. september 2008 #3 Del Skrevet 25. september 2008 Såpass ensidig kost hver dag er ikke noe å trakte etter. Det åd rikke mye vann er jo flott, havregryn er jo også positivt men hun må finne noe hun klarere å holde ut lengre enn en til to uker. Forandre kostholdet sitt, for godt.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138764784-hva-om-man-spiser/#findComment-138768588 Del på andre sider Flere delingsvalg…
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 25. september 2008 #4 Del Skrevet 25. september 2008 For å gå ned, og bli der, kan man ikke spise slik som din venninne. Man kan gå ned på å kun spise potetgull også (masse kalorier, masse fett, masse sukker), men det er fordi man ikke får i seg viktige næringsstoffer og fordi man blir så møkklei til slutt at man slutter å spise. Da går kroppen inn i sultemodus, og den dagen man da spiser et måltid skikkelig mat tviholder kroppen på det den får. D Det sies at man skal spise minst 1200 kalorier. Det er null problem på ketolyse (tror jeg ligger godt over 3000 på en vanlig dag, bare i smør og olje får jeg i meg 500-1000 kalorier for dag. Så at man får for lite kalorier på ketolyse er en misforståelse, man ligger gjerne langt over normalt kaloriinntak. Men man spiser mye mindre karbohydrater enn hva som er normalt. Karbohydrater er også kaloribomber, men mer "energibomber" som jeg kaller de. For kort fortalt fungerer karbohydrater som enkel energi som kroppen lett forbrenner. Så lenge man tilfører karbohydrater gidder ikke kroppen forbrenne det fettet som ligger lagret. Om man da fjerner tilgangen på energibombene (brød, sjokolade, potet, ris, eple) tvinges kroppen til å utvinne energi fra det som allerede er lagret, nemlig fett. Og det er det som er cluet: kroppen kan omdanne fett til energi, men den kan ikke omdanne karbohydrater til fett (som er essensiellt for feks utvikling av hjernen, nerver, tankeprosesser, syn). Derfor virker ketolye (og andre lavkarbomåter). Greit nok at venninna di ikke liker egg og bacon, men å kun tilføre havregryn (karbohydrater) i tilegg til en vanlig middag tror jeg neppe vil føre til noen endring. Desuten blir hun nok fort veldig lei, og går tilbake til gamle vaner. Det som funker (lavkarbo, ketolyse, fettfattig osv), uansett kur eller måte, er å finne en varig endring, der man ikke for en uke eller ti endrer matvanene, men der man for alltid endrer på måten man tenker på og spiser. Endringene trenger ikke være stor, man kan oppnå utrolig mye med å kutte ut brus og potetgull og kun ha en kosedag i uka, bytte ut ett brødmåltid med salat, bytte fra kneip til rugsprø og halvvere mengden pasta til middag. Samtidig som man går seg en liten tur på kvelden. Og det ER bedre å gå ned 10 kg på ett år, enn å sulte av seg 5 på en uke. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/138764784-hva-om-man-spiser/#findComment-138769529 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå