Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Vi har akkurat fått avslag på søknad nr. 2 til det offentlige for ass. bef. Vi har to barn fra før og avslagene begrunnes med derfor. Vi vurderer nå å se på private alternativer, da vi ønsker oss så inderlig et barn til. Min mann har fått tilbake mindre gode resultater på sine sædprøver den siste tiden, så legen mener det er liten sjanse for at vi får det til på egen hånd lenger. Han 40 jeg 37. Har noen noen tips/forslag til klinikk, priser vi må regne med, pakke eller et forsøk om gangen etc. Jeg lurer på ALT egentlig *smiler*. Håper noen vil svare...

Mvh

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som kan hjelpe meg med erfaringer fra privatklinikker i oslo? Aleris eller volvat og evt. hvorfor den ene fremfor den andre. Vi må sende søknad nå.

Skrevet

Hei du! I Trondheim har vi en privat fertilitetsklinikk som heter Medicus. En pakke med tre forsøk koster rundt 42.000, og de har ingen absolutt aldersgrense. Se på medicus.no. :0)

Skrevet

hei! :-)

Vi har vært på Volvat i Oslo og er veldig fornøyde. Føler oss godt ivaretatt og oppfølgingen har vært veldig god. Vet ingen ting om andre priv.klinikker.

Hører med til historien at vi har blitt GRAVIDE på første icsi forsøk!! :-)

Lykke til!!

Skrevet

Hei Tia, tusen takk for svar! Det virket ikke så dyrt som jeg hadde ventet meg. Er den privat altså? Var det inkl. medikamentene?

Skrevet

Hei maiblomsten, Tusen takk for svaret ditt. Husker du hva det koster på Volvat? Inkl. med.

Skrevet

Hei

Vi bruker Aleris i Oslo og er fornøyd, selv om det ikke har ført til graviditet ennå.

Kjøpte en pakke på tre forsøk. Dette er icsi og vi betalte 53000,-

Medisiner kommer i tillegg. Jeg regner medisinutgifter på 7000 - 15000,-

Avhenger av hva slags medisinopplegg jeg bruker

Bare å spørre hvis du lurer på noe, så skal jeg svare etter beste evne

Skrevet

Hei du! Klinikken er privat, ja, og de reklamerer med null ventetid! Prisen jeg oppga er kun for behandlingen, medisinene kommer utenom. Og om det ikke er noen regler jeg ikke vet om ang. det at dere har fått avslag i det offentlige, så får du dekket alle medisinkostnader over 15.000 kroner. Dette er for alle tre forsøkene tilsammen.

Vi har hatt to forsøk hos dem, men vurderer nå med tungt hjerte å bytte til St. Olav, pga. at de har et noe bedre tilbud når det gjelder nedsatt sædkvalitet. Men damene på Medicus er helt fantastiske, og jeg anbefaler klinikken på det varmeste!!

Skrevet

Hei!

Du finner prislistene til både Volvat og Aleris på nettsidene deres. Så har du fått informasjon av andre her ang. medisinkostnader. Ettersom dere har fått avslag i det offentlige så er jeg ikke sikker på om dere får dekket medisinene (over egenandelen på 15000), men det bør dere sjekke med NAV.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...