mamamia Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Hei. Vi har akkurat fått avslag på søknad nr. 2 til det offentlige for ass. bef. Vi har to barn fra før og avslagene begrunnes med derfor. Vi vurderer nå å se på private alternativer, da vi ønsker oss så inderlig et barn til. Min mann har fått tilbake mindre gode resultater på sine sædprøver den siste tiden, så legen mener det er liten sjanse for at vi får det til på egen hånd lenger. Han 40 jeg 37. Har noen noen tips/forslag til klinikk, priser vi må regne med, pakke eller et forsøk om gangen etc. Jeg lurer på ALT egentlig *smiler*. Håper noen vil svare... Mvh
mamamia Skrevet 30. september 2008 Forfatter #2 Skrevet 30. september 2008 ingen som kan hjelpe meg med erfaringer fra privatklinikker i oslo? Aleris eller volvat og evt. hvorfor den ene fremfor den andre. Vi må sende søknad nå.
Gjest Skrevet 30. september 2008 #3 Skrevet 30. september 2008 http://www.barnimagen.com/forum/thread/10767670 http://www.barnimagen.com/forum/thread/138038907 Jeg har ikke personlig erfaring med noen av disse klinikkene, men hjelper det gjerne allikevel:) Gjorde et kjapt søk for deg, og valgte ut disse to trådene:)
Tia :o) Skrevet 1. oktober 2008 #4 Skrevet 1. oktober 2008 Hei du! I Trondheim har vi en privat fertilitetsklinikk som heter Medicus. En pakke med tre forsøk koster rundt 42.000, og de har ingen absolutt aldersgrense. Se på medicus.no. :0)
maiblomstbarna Skrevet 1. oktober 2008 #5 Skrevet 1. oktober 2008 hei! :-) Vi har vært på Volvat i Oslo og er veldig fornøyde. Føler oss godt ivaretatt og oppfølgingen har vært veldig god. Vet ingen ting om andre priv.klinikker. Hører med til historien at vi har blitt GRAVIDE på første icsi forsøk!! :-) Lykke til!!
mamamia Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #6 Skrevet 1. oktober 2008 Hei Tia, tusen takk for svar! Det virket ikke så dyrt som jeg hadde ventet meg. Er den privat altså? Var det inkl. medikamentene?
mamamia Skrevet 1. oktober 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. oktober 2008 Hei maiblomsten, Tusen takk for svaret ditt. Husker du hva det koster på Volvat? Inkl. med.
Emma*den lykkelige venter Skrevet 1. oktober 2008 #8 Skrevet 1. oktober 2008 Hei Vi bruker Aleris i Oslo og er fornøyd, selv om det ikke har ført til graviditet ennå. Kjøpte en pakke på tre forsøk. Dette er icsi og vi betalte 53000,- Medisiner kommer i tillegg. Jeg regner medisinutgifter på 7000 - 15000,- Avhenger av hva slags medisinopplegg jeg bruker Bare å spørre hvis du lurer på noe, så skal jeg svare etter beste evne
Tia :o) Skrevet 1. oktober 2008 #9 Skrevet 1. oktober 2008 Hei du! Klinikken er privat, ja, og de reklamerer med null ventetid! Prisen jeg oppga er kun for behandlingen, medisinene kommer utenom. Og om det ikke er noen regler jeg ikke vet om ang. det at dere har fått avslag i det offentlige, så får du dekket alle medisinkostnader over 15.000 kroner. Dette er for alle tre forsøkene tilsammen. Vi har hatt to forsøk hos dem, men vurderer nå med tungt hjerte å bytte til St. Olav, pga. at de har et noe bedre tilbud når det gjelder nedsatt sædkvalitet. Men damene på Medicus er helt fantastiske, og jeg anbefaler klinikken på det varmeste!!
MK73 Skrevet 1. oktober 2008 #10 Skrevet 1. oktober 2008 Hei! Du finner prislistene til både Volvat og Aleris på nettsidene deres. Så har du fått informasjon av andre her ang. medisinkostnader. Ettersom dere har fått avslag i det offentlige så er jeg ikke sikker på om dere får dekket medisinene (over egenandelen på 15000), men det bør dere sjekke med NAV.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå