Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg er ca 160 cm høy og veier 101 kg, og blir ikke gravid!! Vet jeg er ca 40 kg for mye,hvor stor er sjansen for å bli gravid om jeg greier å gå ned noen kg i forhold til nå? Er det noen som har gått ned i vekt og blitt gravid? Takknemlig for svar:)
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Jeg har blitt gravid på første forsøk begge gangene - og er også 40 kg overvektig. Så tror ikke det nødvendigvis kun er vekten som har noe å si, men det kan jo ofte hjelpe å gå ned litt Lykke til
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 Da jeg gikk ned fra 110 til 88 kg sa lege at jeg hadde økt sjansene for å bli gravid med 30%.
Anonym bruker Skrevet 24. september 2008 #4 Skrevet 24. september 2008 Første gangen jeg ble gravid veide jeg 106 kg, men mistete etter 10 uker. Denne gangen veide jeg 110/111, nå er jeg 21 uker på vei. For min del har det tatt lang tid å bli gravid, gikk nesten to år i mellom...Kan hende at det har noe med vekt å gjøre, det som er sikkert er at jeg ble gravid i lyse månder (mai og juni) og at jeg ble gravid etter å ha startet opp igjen treninga systematisk... Hadde nesten gitt opp å få det til, men det ble til slutt. Jeg trur det er indivduelt, men for meg hjelper det å leve sundt og trene:)
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #5 Skrevet 25. september 2008 Trenger ikke ha noe å si at du er overvektig. Jeg veide 110 kg da jeg ble gravid og det skjedde på 4 forsøk etter at jeg hadde sluttet med p-piller. Lykke til:-)
Gjest leelu25-nr.2 *30.03.09* Skrevet 25. september 2008 #6 Skrevet 25. september 2008 For min del hadde det ingenting å si. Tror det er mange andre ting som spiller inn. Jeg veide "bare" 89 kg når jeg ble Gravid med lillegutt. satt i 1 pp etter pilleslutt. Denne gang veide jeg 104 kg og ble gravid i 1 pp etter pilleslutt. er 14.fullgåtte nå. Jeg er 180 cm høy, så burde veie rundt 70-75 kg, så er endel overvektig jeg og!
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Jeg var 100 kg da jeg ble gravid. Hadde gått ned fra 112, vet ikke om det hadde noe å si. Men for oss to det 4 mnd fra jeg slutta på pilla til jeg ble gravid. Noen ganger føler jeg det fokuseres vel mye på overvekt og "problemer" de ikke finner ut hva årsaken er. Vet jo selvfølgelig at overvekt er et helseproblem, men føler vekta får skyll for alt som er. Et tips som jeg leste et alt par rett og slett ikke har nok sex når de prøver. Høres logisk ut å passe på å gjøre det ofte, men det er ikke alltid lett pga mye arbeid, stress ol. Lykke til !
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #8 Skrevet 25. september 2008 Jeg gikk ned 10 kg, og ble gravid
Anonym bruker Skrevet 25. september 2008 #9 Skrevet 25. september 2008 Tusen takk for svar, jenter:) Da kan jo feilen ligge et annet sted da...må nok til skikkelig utredning. HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2008 #10 Skrevet 5. oktober 2008 er 176cm og veier nå 102 kg...har prøvd i mange år å bli gravid,fikk beskjed av gynekolgen at di kunne blåse opp livmoren for store damer har problem med å bli gravid...1 april veide jeg 140kg og tok en slanke operasjon i haugesund...idag er jeg 8 uker på vei:-)))))
Freija Skrevet 7. oktober 2008 #11 Skrevet 7. oktober 2008 Det er mye som skal være vanskeligere og farlige når man er gravid. Selv har jeg født fire barn og venter nå det femte og det uten spesielt med problemer. Blir ekstremt lett gravid. Men; det at det er lett for meg, betyr ikke at det nødvendigvis er like lett for andre. En del har behov for å gå ned i vekt for å bli gravide om de er overvektige. Jeg antar kroppene våre takler dette ulikt, rett og slett. Hvor mange sykluser har du forsøkt? Treffer du EL? Har du lange nok luteal faser? Det er mange ting som kan spille inn på en graviditet, om den inntreffer eller uteblir.
Kakedeig Skrevet 10. oktober 2008 #12 Skrevet 10. oktober 2008 Vi prøvde i ca 2 år før jeg ble gravid. Jeg hadde da gått ned nesten 10 kilo. De fant ikke noe galt med meg eller mannen under utredningen, så kanskje det var at jeg gikk ned noen kilo som skulle til. Selv om legene mente at det ikke ville være så stor forskjell for meg. Hvis du har PCO kan det jo sikkert øke sjansen for å bli gravid betydelig ved å gå ned noen kilo. Er nå 31 uker på vei og har ikke gått opp noe som helst;) Lykke til
pivi Skrevet 11. oktober 2008 #13 Skrevet 11. oktober 2008 vekt og graviditet = sammenheng for meg.. jeg har vært mange kilo for mye....nesten alltid!! å har funnet ut at 108 er maksen min for å bli gravid.... jeg var 108 med jenta mi, gikk så opp til 132.. å vi ville ha en til, så gikk jeg ned igejn til 106 å vips så satt den gitt, er nå i uke 22. men dette er ikke en regel, men at hvise en har problemer med å bli gravid i utgangspunktet, hjelper det ikke å være alt for overvektig.
Carina77 Skrevet 13. oktober 2008 #14 Skrevet 13. oktober 2008 Heisann:) Jeg var for ca 5 år siden 100 kg. Hadde flere ganger blitt gravid men aborterte 3 ganger. Gikk så ned te til 93 kg, å ble gravid:) Fikk litt ekstra oppfølging pga av at vi akkurat hadde begynt på utredning. Gikk kun opp 7 kg under svangerskapet. Å di var borte da jeg kom hjem fa sykehuset:) Er nå gravid med nr 2. Var 10 kg lettere da jeg ble gravid denne gangen. Er 32+1 uker på vei idag, og har heldigvis bare lagt på meg 6-7 kg så langt (krysser fingrene:)) Det er ofte vanskeligere å bli gravid når man er overvektig,-men ønsker man et barn sterkt nok-kan man jo klare å gå ned noen kg tror jeg. For meg var det hvertfall som å ha ei gulerot hengende foran meg når jeg var ute å gikk tur. Ville så gjerne ha en baby:) Å DET FIKK JEG:):) LYKKE TIL!!
lindynatt Skrevet 14. oktober 2008 #15 Skrevet 14. oktober 2008 Ok jeg ønsker meg ikke barn lengre men da vi prøvde og jeg begynte å få hjelp, var jeg 99 kilo og jeg er 170cm høyt. Jeg bpr i Tyskland og ikke en eneste lege påpekte at jeg burde gå ned i vekt. Da de fant ut jeg hadde pcos og insulin resistens, mente kun en av legene at med metformin kunne jeg eventuellt klare å gå ned noen kilo. Jeg bestemte meg for å prøve det, gikk ned 30 kilo. Men jeg ble ikke gravid, mend et har noe med pcosen å gjøre. Så vekt MÅ ikke ha noe å si, det KAN ha noe å si
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2008 #16 Skrevet 14. oktober 2008 Tror nok for mange at det har noe å si,men selv veide jeg 140kg og ble gravid etter 3mnd.
FraENtilTO Skrevet 18. oktober 2008 #17 Skrevet 18. oktober 2008 veier 104 nå.. da eg ble gravid første gangen veide eg 96 (3 år siden) begge gangene g\har eg blitt gravid fordi vi var uforsiktig.. så det har ikkje vært planlagt, men her er det altså ikkje noe problem. men kjenner flere overvektige som sliter .. her er vi begge ganske overvektige... så det er vel dobbelt sjanse for at det skulle by på litt problemer...
Sugar&spice<3<3 Skrevet 18. oktober 2008 #18 Skrevet 18. oktober 2008 Hei lindynatt Kan jeg spørre om hvordan det var når du begynte på Metformin. Har nemlig akkurat begynt på dem selv. Hvordan gjorde du det for å gå ned så mye, tror du metforminen hjalp deg med det? Vet at det hjelper godt for noen, men ikke for andre.. så derfor er det godt å høre om de som hadde hjelp av Metformin.. Håper de kan hjelpe meg, så jeg går litt lettere ned i vekt, sammen med trening og bra kosthold self.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2008 #19 Skrevet 19. oktober 2008 Ikke for å skuffe deg eller noen andre, men jeg vil ikke tro man kan få Metformin bare for å gå ned noen kilo. Jeg har selv type 2 diabetes og får disse pillene for å holde blodsukkeret i sjakk. De som har PCOS får oxo disse pillene. De er reseptbelagte.
Sugar&spice<3<3 Skrevet 20. oktober 2008 #20 Skrevet 20. oktober 2008 Jeg vet ikke om det var meg du ikke skulle skuffe, men jeg har som jeg skrev PCOS, og har fått forskrevet Metformin for å få syklusen min i gang igjen, vi prøver det først for å så om den har effekt på meg. For NOEN har det en gunstig virkning på vekt, og derfor håper jeg at de har den effekten også på meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå