miss*tupsi Skrevet 24. september 2008 #1 Skrevet 24. september 2008 Jeg tenkte kanskje jeg skulle lage litt hjemmelaget fruktmos... leste at epler og pærer skulle kokes først,før man moste det...så kunne det fryses..men kan d blandes? eller skal jeg ha d i forskjellige beger? og mango, det har jeg ofte sett i ferdiglagde fruktmoser...men vet ikke om den kan moses, så fryses??!
camosilla Skrevet 24. september 2008 #2 Skrevet 24. september 2008 Det vil jeg tro du kan gjøre. Har fryst ned most banan jeg - gikk helt fint!
TrøttSomEiStrømpe- Skrevet 24. september 2008 #3 Skrevet 24. september 2008 jeg har både most og blandet og fryst det meste av frukt, har gått helt fint
Renate :-) Skrevet 24. september 2008 #5 Skrevet 24. september 2008 Hvorfor og hvordan koke det? Hva blander dere fruktmos med ??? bare frukt eller vann ?? Bare slengte meg på tråden her å skrev spm mine istede for å starte en ny tråd :-)
Mamman til 2 Skrevet 24. september 2008 #6 Skrevet 24. september 2008 Jeg har laget masse forskjellig men en av favorittene har vært svisker eller pære/eplemos. Jeg bare kutter opp noen pærer og ett eple, tar litt vann i bunn av kjelen (bitte litt bare) og koker det mørt for så og mose med stavmikser. Sviskene koker jeg ganske lenge og i mer vann for det blir veldig seigt. Supert ved treg mage for eksempel.
dolly29 Skrevet 25. september 2008 #7 Skrevet 25. september 2008 Jeg har også kokt eple og pære før jeg moste det. Har det frysen. Men jeg bare raspet mangoen (på det fineste bladet) og frøs det. Gikk kjempefint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå