Gå til innhold

Det skal ikke være bare bare....

Anbefalte innlegg

Gjest Siklerotte
Skrevet

Respekt og respekt, føler ikke at jeg må respektere alt og alle her inne.

Jeg liker vanlige navn og driter egentlig i hvor populære de er. Bruker det jeg liker.

Fortsetter under...

Skrevet

Helt tydelig at du driter i andre her inne, for du snakker ihvertfall fra hjerterota, tar meg absolutt ikke nært av det du sier, men syns du kan holde det for deg selv vist du ikke har noe vettig å si!!!! Syns vanlige navn er gørrkjedelige og blir det ikke Ynwa, som joda er fordi vi begge er ihuga LFC-fans, så blir det noe annet litt spesielt som ikke alle andre bruker!!! Har lagt bort flere navneforslag fordi alle andre bruker dem, men du syns sikkert det er kult at tre andre i barnehage/klasse skal hete det samme som din unge, flott det, men ikke min stil!!! Ønsker ikke at ungen min ska gå rundt å bli kalt for Emma H, fordi noen andre kalles for Emma B, feks..... Men siden du er så normal liker du vell det slik=)=) Hver sin smak, syns du skal respektere det, jeg prøver å respektere alle her inne!!! Men så har jeg folkeskikk og er ei snill jente som sier meningen sin uten å prøve å være ufin!!!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Selvfølgelig er jeg ærlig - og om du velger å ta deg nær av ærligheten min eller ikke er da helt og holdent opp til deg - ærlighet er ikke nødvendigvis ment som noe en skal ta seg nær av. Det kommer an på hvordan du oppfatter det. At du må proklamere at du ikke tar deg nær av det jeg sier viser jo igrunn at du gjør akkurat det. Dere må gjerne kalle datteren deres Ynwa for all that I care - om folk vil være blodharry og belaste et barn for livet er det deres valg. Det kommer ikke til å berøre meg på noen måte. Ettersom du legger ut et innlegg her tar jeg meg retten til å si akkurat hva jeg mener om navnet - hvorvidt du tar det til etterretning eller ei er det samme for meg.

At jeg liker vanlige navn har da absolutt ingenting med at jeg synes det er flott at folk heter det samme. Om jeg liker et navn går jeg da for det uavhengig av hvor populært det er. Jeg synes det er tåpelig å legge vekk de navnene man liker aller best fordi navnet er ganske høyt oppe på popularitetsskalaen. Det betyr dermed ikke at jeg nødvendigvis ville gitt mitt barn et veldig vanlig navn. Jeg kunne da funnet på å navngi barnet mitt alt fra Helene til Wilhelmina - alt ettersom.

Jeg respekterer din rett til å ytre her inne, men jeg respekterer også min egen rett til å ytre meg - videre behøver jeg ikke å vise noen form for ærbødighet og pynte på mine egne meninger for å tilfredsstille dine behov. Det har lite med folkeskikk å gjøre. Er du så nærtagende så anbefaler jeg deg å holde deg langt unna diskusjonsforumer.

Skrevet

Haha, syns du skriver på en måte som virker ufin, selv om jeg ikke liker ett navn så skriver jeg det på en ordentlig måte=) Håper for din del at barnet ditt slipper å hete noe alle andre heter, syns det er verre enn å finne noe som er spesielt!!! Hva du mener bryr meg midt i.... Hadde lyst på tilbakemeldinger ja, men forventer at folk svarer på en ordentlig måte, noe alle har gjort utenom du!! Tar meg ikke nær av det du skriver om navnet, men trodde du var voksen nok til å svare på en ordentlig måte, kallenavnet ditt sier jo bare litt om deg og har lest andre innlegg fra deg og syns du er ufin!! Stakkars folk som lever rundt deg, tror ikke du hadde sagt det på en slik måte til en venninne av deg, men svart på en mer vennlig måte og forklart at du ikke likte det særlig på en finere måte!!! Men for guds skyld, la bare folk tro du er ekkel=) Trenger uansett ikke ytringer fra folk som svarer slik, er jo greit å si hva man mener, men på en ordentlig måte!!!!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, men da siterer jeg siden du åpenlyst ikke ser det selv; "Huff nei!!!!! Grusomt! oihiugt." Jeg vet ikke om det var sagt på en noe mer ufin måte enn jeg sa det. Det er selvfølgelig opp til deg å bedømme.

Javel, så da synes du jeg er ufin - det gjør meg ingenting. Jeg er ingen kosemoseoverdose person, og hvis folk har et problem med det så får de ha et problem med det. Det er ikke og har aldri vært meg.

Det er generelt sett veldig lite synd på mennesker rundt meg - jeg ytrer sjeldent meningene mine om ting som angår andre med mindre jeg blir bedt om det. Blir jeg derimot bedt om det svarer jeg selvfølgelig helt ærlig. Det er da en selvfølge. Og jeg hadde ikke sagt det på en annen måte til mennesker jeg kjenner godt om de hadde spurt meg, jeg hadde sagt akkurat det jeg tenkte. Spør ikke folk meg, men bare forteller meg så holder jeg da kjeft. Du la ut innlegget ditt på et debattforum - da bør du vitterlig tåle at folk debatterer på det du skriver.

Skrevet

Ynwa?!

Hadde gått an hvis dere IKKE var LFC fans, og det bare var et tilfeldig sammentreff, men å døpe barnet sitt etter det syns jeg det bare er teit. Men det er nå min mening.

Men siden du er så bestemt på at det er det dere skal bruke vil jeg foreslå å skrive det med V, Ynva. Assosiasjonen er jo der likevel, men det ser mye bedre ut.

Annonse

Skrevet

Ynwa var eit kjempefint navn=) likte det meir og meir etter som eg smakte meir og meir på da.....men lurer på ein ting ...var ei her opp som skreiv at det var mykje penere med ynva enn med ynwa...det er da ikkje noko forskjell på uttalelsen...berre på skrive måten...blir nett som lukas/lucas, victoria/viktoria..osv......

Stå på...kjempefint med litt spesielle navn som ikkje so mangen andre har....

Ynwa Louise

Ynwa Christine

Ynwa Alexandra

Ynwa Mariana

Ynwa Cecilie

Ynwa Helene

Ynwa Johanne

Skrevet

Må bare flire;-) Syns også det er fint og muligens blir det det navnet, kanskje ikke, får se hva tiden viser!!! Syns bare siklerotta er utrolig irriterende, selv om det er ett diskusjonsforum så spurte jeg da vitterlig om alternativ som passet bra bak Ynwa og ikke om synspunkter som jeg syns rett og slett er ufine!!! Kanskje sært for noen, men er jo faktisk slik at vi vet hva det står for, ikke absolutt alle andre!!! Og uttalelsen er den samme om det står Ynwa eller Ynva!!! Helt ærlig talt så har jeg vært i tvil om navnet hele veien, men samboer kunne tenkt seg det og har smakt på det siden jeg fant ut at jeg var gravid og liker det bare bedre og bedre!!! Men som sagt så får tiden vise, og for alt vi vet er det ikke jente engang!!! Syns Ynwa er råspesielt, kanskje litt sært for noen, men hva svarten skal det bry meg for??? Vet om verre navn!!! Men for å repetere meg selv, ønsker navneforslag til hva som passer bak, trenger ikke ytringer om navnet, er desverre udiskutabelt for min del og bryr meg ikke om en eller annen dustedame syns det er stygt!!! Irriterer meg bare ufattelig at folk skriver ufine ting, spesielt om noe som jeg ikke har bedt om, for å vite at folk ikke liker Ynwa bryr meg midt inni en viss plass, ØNSKER NAVNEFORSLAG TIL HVA SOM PASSER BEST BAK;-) Men visse folk kan vell ikke lese ordentlig..................

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, og visse folk kan ikke skrive helt ordentlig heller.

Ja, det er nok sært for en stor andel her inne at de aller fleste mennesker vet best hva de selv står for fremfor at alle andre er mer klar over det. Gullkorn '09.

Det forundrer meg da ikke at samboeren din - som åpenlyst er en av disse Liverpool fantastene, gjerne kunne tenkt seg navnet. Nå er det jo engang slik kjære Zlissi, at man ikke alltid får høre det man ønsker å høre. At synspunktene mine er direkte ufine kommer an på øyet som ser og hvordan du velger å oppfatte det. Jeg poengterer bare faktum - det er et akronym, og folk flest vil tenke; You'll Never Walk Alone. Det fins ikke en ørliten interesse av tippeligagreierfotball i meg - men selv jeg vet det - selv jeg tenkte det med engang jeg leste Ynwa. Og selvfølgelig vet du om verre navn kjære deg, det gjør vi jo alle - fins jo alltid navn som er verre i våre øyne enn de vi liker.

Forresten har jeg tenkt litt - for å besvare og imøtekomme ditt ønske - Ynwa Janita er ypperlig. Ynwa utgjør blod og Janita utgjør harry - så det blir jo fullkomment blodharry. Du har pappas favorittlaget - Ynwa aka. You'll Never Walk Alone - pappa Jan og mamma Anita - kunne ikke vært bedre!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nei, og visse folk kan ikke skrive helt ordentlig heller.

Ja, det er nok sært for en stor andel her inne at de aller fleste mennesker vet best hva de selv står for fremfor at alle andre er mer klar over det. Gullkorn '09.

Det forundrer meg da ikke at samboeren din - som åpenlyst er en av disse Liverpool fantastene, gjerne kunne tenkt seg navnet. Nå er det jo engang slik kjære Zlissi, at man ikke alltid får høre det man ønsker å høre. At synspunktene mine er direkte ufine kommer an på øyet som ser og hvordan du velger å oppfatte det. Jeg poengterer bare faktum - det er et akronym, og folk flest vil tenke; You'll Never Walk Alone. Det fins ikke en ørliten interesse av tippeligagreierfotball i meg - men selv jeg vet det - selv jeg tenkte det med engang jeg leste Ynwa. Og selvfølgelig vet du om verre navn kjære deg, det gjør vi jo alle - fins jo alltid navn som er verre i våre øyne enn de vi liker.

Forresten har jeg tenkt litt - for å besvare og imøtekomme ditt ønske - Ynwa Janita er ypperlig. Ynwa utgjør blod og Janita utgjør harry - så det blir jo fullkomment blodharry. Du har pappas favorittlaget - Ynwa aka. You'll Never Walk Alone - pappa Jan og mamma Anita - kunne ikke vært bedre!

Skrevet

Synes ikke Ynwa er verre enn Ylva... Janita derimot er blodharry, så godt at dere velger bort det. Ville valgt et litt mer "normalt" andrenavn, så ikke det ene slår det andre i hjel. Hva med:

Ynwa Elisabeth

Ynwa Marie

Ynwa Susanne

Ynwa Louise

Ynwa Linnea

Ynwa Margrete

Skrevet

Siden du er litt usikker på Ynwa:

Hva med Live eller Liva istedet for Ynwa?

Kan jo også bety Liverpool for dere uten at det hverken belaster barnet eller er spesielt vanlige navn.

bare et forslag i all vennskapelighet ...

Skrevet

Enig med Siklerotte, Ynwa Janita passer ypperlig!

(Det var forresten ikke for å komme med råd for din del dette, det var av tanke på barnet som må bære dette fæle navnet en kom med meninger du ikke ville ha.

Navnet i seg selv er ikke det værste, men oppkallingen er grusom.

Og ja det uttales likt med V som W, men det er mindre harry, og ungen kan skylde på en annen oppkallelse om hun gremmes over det. Ynwa kan man ikke bortforklare..

Hva om hun blir United supporter da? Ikke sikkert dere klare å påtvinge henne deres meninger vettu..)

Annonse

Skrevet

Synes Ynwa var fint jeg ( selv om min samboer også er ivrig Liverpool fan )

Jeg tenkte allikevel ikke You'll never walk alone...

Men det skal være sagt at jeg er fan av navn som ikke henger på topp 10 listen og da :)

Har selv et spesielt jentenavn jeg "sparer" på om vi skulle være så heldige og få en :)

Var dårlig med forslag fra meg da, men lykke til ;)

Skrevet

Og visse folk må sende samme melding flere ganger for å fremme seg selv og sine synspunkter...

Du kan ikke følge særlig med kjære SIKLE ROTTE, vi skal ikke bruke Janita, du med dine superpsykologiske evner burde jo vite det, det står jo svart på hvitt at jeg er ute etter ett bedre alternativ!! Og syns bare du blir mer og mer ufin, så det er sagt!!!

Og bare for at du har en super iq som klarte å gjette deg til det, (noe jeg nekter å tro, en plass har du det ifra), så har ingen av mine venner eller familie skjønt hva det står for før jeg evt har sagt det!!! Fordi det nemlig kan være ett navn slik som så mye annet spesielt!!!

Men tusen takk, liker blod harry jeg;-) Bedre enn å være helt A4!!!

Skrevet

Er nok slik at vi reiser så ofte til Liverpool, noe vi kommer til å gjøre med det kommende barnet også, slik at det blir nok ikke noe problem uansett;-)

!

Skrevet

Er ikke slik at vi må kalle opp etter noe Liverpoolgreier, og helt uten å tenkte Liverpool så har jeg vært innom Live, men takk for forslaget;-) Har flere flotte, litt spesielle navn å velge mellom, men ville høre om noe som passet bak Ynwa sånn i tilfelle...

Gjest Siklerotte
Skrevet

Og noen har meget lav forståelse for teknologi og kan dermed ikke forstå at det er serveren på dib som gjør at et evt. innlegg sendes to ganger... ;)

Siklerotte er i ett ord - og du misforstår betydningen så til de grader. Though, I don't blame you. Har aldri påstått at jeg har noen superpsykologiske evner - da hadde jeg studert psykologi.

Jeg er enkel - det som gjøres morsomt av andre, blir morsomt for meg.

Super iq - uten tvil! Ellers tok det liten tid og krevde svært lite energi å finne frem dette;

Vi skal ikke vite kjønne før hun/han kommer, men tror vi er enige om jentenavn; Ynwa Janita:-) Janita er en blanding av mamma og pappas navn: Jan og Anita=) Ynwa er i forbindelse med pappas yndlingslag Liverpool.... Liker det godt!! Men mulig det blir noe helt annet=) Mye fint dah!!

Zliss

Hadde jeg kjent dere og visst at mor heter Anita og far Jan, hadde jeg skjønt det med en gang. Mulig du ikke har fullt så "kvikke" venner. Selvfølgelig Janita et navn - jeg kjenner en liten jente som heter det - dessverre.

Men for all del - du kan få kalle ungen din Ynwa om du vil - la oss satse på at hun blir like frelst som mor og far og ikke får det tøft med sitt überstilige navn, for vi kan jo ikke være helt A4!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (overdreven bruk....)

For jeg siterer; Det er jo mye fint daH - særskilt Ynwa.

Skrevet

Jeg mente da virkelig Ynwa og ikke Janita når det gjaldt å forstå hva navnet betydde!!! Sorry, gir meg, du får bare ha det morsomt på andres bekostning, er lei av at du skal ha det på min!!! Er fornøyd me Ynwa, ikke med Janita!!! Fatter!!! Takk og farvel!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...