Gå til innhold

Det skal ikke være bare bare....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge hatt en plan om at hvis det blir jente skal hun hete Ynwa Janita, men etter tilbakemeldinger her inne har jeg blitt i tvil... Noen forslag til hva som passer bak Ynwa, for vi er vell enda ganske bestemt på at Ynwa blir det første navnet, men vil ha dobbelnavn... Synes Ynwa rimer litt på Ylva, er spesielt ja, men vi liker det!!!

Har ei venninne som "lagde" navn til sine to yngste gutter, var merkelig i begynnelsen, men man venner seg jo fort til dem... Matrik og Mainik.. Nå har de navn som antakelig ingen andre i Norge har.... Vet om ei jente som heter Ynwa, men det er i sørnorge... Står jo for noe som betyr noe for oss og som forhåpentligvis vil bety noe for eventuelt henne...

Fortsetter under...

Gjest Siklerotte
Skrevet

YNWA? Hvordan i all verden uttaler dere det? Jeg kjenner det bare som akronym som er en del av selve klubblogoen og på samme tid er slagordet - YNWA - You'll Never Walk Alone... Men som navn? Hjelpes. Om det er fordi dere er Liverpool fans så får det da være grenser... Janita synes jeg er forferdelig, tiltross for at jeg kjenner en søt jente som heter det...

Skrevet

Klarer du å si Ylva??? Så bytter du ut l med n.................

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, men det høres ikke særlig bra ut. Høres ut som et akronym.

Skrevet

Er kanskje fordi du forbinder det med det.... Spurte uansett om noe som passer bak Ynwa og ikke om hva folk synes om det... Er mulig det ikke blir Ynwa, men vil ha det med som ett alternativ uansett hva folk mener!!!

Gjest Siklerotte
Skrevet

Nja, det er og forblir et akronym. Da er jo tilogmed Kinasijania bedre, liksom.

Det passer med alt som er vanlig - slik at det ikke blir for mye av det gode. Marie, Kristine, Karoline, Sofie, Louise.

Annonse

Skrevet

Er ett akronym, men betyr ikke at det ikke er ett navn, er som sagt en jente som heter det allerede... Og det du synes var bedre klarer jeg ikke å si engang så bedre var det ikke i nærheten av å være, synes bare det var usaklig...

Men tusen takk for forslagene=)

Skrevet

Ynwa Malèn

Ynwa Emilie

Ynwa Natalie

Ynwa Viola

Ynwa Jeanette

Ynwa Sofie

Skrevet

Aldri hørt noen som heter det, men synes det var kjeeempe fint! ble helt betatt jeg nå:):) kjempe kult å kalle ungen sin noe som nesten ingen heter synes jeg!! =)=)

Skrevet

Tusen takk, du er den første som har skrevet noe positivt;-) Mamma måtte smake på det ett par dager, men liker det godt nå;-) Får se, har enda mange forslag..

Skrevet

Kanskje med en V istedenfor W, hadde det blitt litt penere på papiret.. Men det var ikke det du spurte om:)

Siden du liker Janita måtte jeg foreslå Janine.. Ynwa/Ynva Janine..

Ellers kan du vel egentlig bruke mange navn bak..

Ynwa Emilie

Ynwa Eline

Ynwa Henrikke

Ynwa Isabelle

Ynwa Martine

Ynwa Pernille

Ynwa Hermine

Ynwa Charlotte

Ellers er Marie/Sofie veldig fine som mellomnavn (eller 2.navn for de som er nøye på det).. Men VELDIG vanlig..

Skrevet

Jeg er enig i at det ser bedre ut med Ynva enn Ynwa, men da er vel kanskje litt av poenget med navnet borte? Er som jeg har sagt tidligere litt for spess for min smak, men det er nå godt smaken er forskjellig da.Jeg synes ikke Janita er noe fint. Andre forslag:

Ynwa Aurora

Ynwa Emilie

Ynwa Eline

Ynwa Elise

Ynwa Elida

Ynwa Emine

Ynwa Helene

Ynwa Iselin

Ynwa Karine

Ynwa Linnea

Ynwa Malene

Ynwa Martine

Ynwa Marie

Ynwa Sofie

Annonse

Skrevet

Jeg må si jeg ikke likte Ynwa noe spesielt godt.. Ynva var mye penere!

Høres mer ut som "Yngvar" ;)

Matrik fra i allefall litt kult!

Skrevet

Synes det er flott å velge sjeldne navn, men må følge i rekken på de fleste her, likte ikke det navnet, for meg høres det ut som noen prøver å si Ylva, men så er de tette i nesen... som Bodvar..

Det bedres noe ved å bruke v istenfor w.

Husk at barnet skal leve med navnet, og skrivemåten, hele livet.. Hvis dere velger et sjeldent navn bør det være enklest mulig skrivemåte...

Lykke til...

Skrevet

Fikk også Liverpool assosiasjoner, men det er fordi mannen her i huset er ihugga fan :-)

Er absolutt ikke det verste jeg har hørt, altså :-) Men ville skrevet Ynva..

Ynva Louise var nydelig :)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Synva høres jo ut som en som forsøker å si Sunniva, men sier det litt vel fort og ikke minst feil.

Skrevet

Jeg vet om ei som heter Sunniva, som har ei datter som heter Synva :) Delvis oppkalling, vil jeg tro, selv om de navnene ikke er så like, sånn egentlig..

Synes forresten Sunniva er tusen ganger penere selv :-)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Bedre enn Ynwa er det i hvert fall.

Og ja, Sunniva er jo selvfølgelig tusen ganger penere.

Skrevet

http://en.wikipedia.org/wiki/YNWA

Ikke at det nødvendigvis er noe "galt" i det - ville i alle fall sørget for at jeg heiet på Liverpool :-)

Siklerotte;- Min tippoldermor het Sunniva, og jeg synes det alltid har vært så flott. Men,- vi fant tidlig ut at Ava og Sunniva blir litt likt med -va endinger på begge navnene.. Så da valgte vi bort Sunniva den dagen vi valgte Ava, kinda.. Selv om Sunniva er et helt "annet" navn enn Ava, vel og merke.. Flott er det uansett :-)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Tja, at det er like navn synes jeg ikke. Ville aldri tenkt at de ligner en gang, men kanskje. Synes uansett navnet er ganske kjedelig.

Og ja, som sagt fint om du heier på Liverpool - eller fortsatt teit.

Skrevet

Maybe.. Men seriøst, tror du folk umiddelbart ville tenkt på You'll never walk alone om de hørte Ynva/Ynwa? Jeg hadde heller tvilt om jeg hadde hørt UCLA, to be honest :-p

Nei, altså Ava og Sunniva er jo vidt forskjellige navn, men jeg er ganske så sær når det gjelder endelser.. Kanskje irriterende sær, men uansett. Jeg synes ikke Sunniva er kjedelig, kjenner bare en som heter det, men det kommer kanskje litt an på hvor du bor etc.. Nei, forresten, kjenner to stk. Men kjenner langt flere Emma'er, Sofie'r og Anna'er :-)

Gjest Siklerotte
Skrevet

Ja, det tror jeg. Kanskje ikke så mange nordmenn (dog jeg vet om 2-3 liverpool fanatikere som hadde nevnt det...) - men i England hadde det spesielt blitt tenkt på med en gang. UCLA ja - det vandrer det jo altfor mye av.

Jeg kjenner i hvert fall fem Sunniva og vet om en liten som heter det. Emma, Sophie og Anna er jo ganske klassiske navn som gjerne brukes i dobbeltnavn, så det er jo alltid mange av dem.

Skrevet

Mannen her i huset sa nettopp "Går det an å kalle ungen sin Ynwa?" - så han hadde nok også nevnt det, ja. Bare han ikke forelsker seg i det navnet nå da (med all respekt for HI og hennes navnevalg).

Sant nok, alle Emma, Sofie og Anna jeg vet om har alle doble navn.. Sofie er så nydelig *sukk*, synd det er så common.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...